حدیث روز
متن حديث

شنبه، 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1852 تعداد خبرهای امروز : 1 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان:

مشکل واردات قطعات تخصصی گاز حل می‌شود/ شرکت پالایش گاز هویزه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه کشور است

در بازدید مدیرکل صمت از شرکت پالایش گاز هویزه مطرح شد: شرکت پالایش گاز هویزه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه کشور است لذا با همکاری دو وزارت صمت و نفت مشکل واردات قطعات تخصصی گاز مرتفع خواهد شد.

پ
پ

گزارش خط شهر به نقل از روابط‌عمومی شرکت پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس، حمیدرضا فلاح مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان از شرکت پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس بازدید کرد.

وی ضمن بازدید از خطوط تولید شرکت پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس از نزدیک در جریان آخرین فعالیت‌های خطوط تولید قرار گرفت و مسائل، روند تولید و طرح‌های توسعه این واحد تولیدی را مورد بررسی قرار داد.

مردا بهرامی، رییس مجتمع شرکت پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس ضمن خوش آمدگویی توضیحاتی را در مورد آمار تولید و عملکرد شرکت ارائه نمود.

او تصریح کرد: استفاده از تجهیزات داخلی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای نیل به اهداف بلندمدت شرکت نقشه راه مجموعه از ابتدای فعالیت است.

علیرضا دانشیار، رییس تعمیرات شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس با اشاره به چالش‌های و مشکلات این شرکت گفت: از ابتدای فعالیت شرکت سعی براین بود که تمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز را از تولیدکنندگان داخلی تهیه شود اما برخی از قطعات تخصصی صنعت گاز در داخل کشور ساخته نمی‌شود لذا باید آنها را از خارج از کشور تهیه کرد.

او افزود: در این راستا جهت راه‌اندازی فاز دوم شرکت و رسیدن به ظرفیت کامل تولید نیازمند یک سری همکاری‌ها با اداره صنعت، معدن و تجارت هستیم. تا بتوانیم قطعات مورد نیاز از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی شده از سمت اداره‌کل صمت تهیه کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در این بازدید مورد توجه واقع شد، بحث واردات کمپرسورها که یکی از قطعات اصلی صنعت گاز است. در این راستا، مکاتباتی بین دو وزارت صمت و نفت خواهیم داشت تا بتوانیم این مشکل را مرتفع کنیم.

فلاح افزود: برخی از مسائل که مرتبط با صنعت، معدن و تجارت هست را سعی می‌کنیم تا مجوزهای لازم صادر شود. سرمایه‌گذاری کلانی که در این منطقه انجام داده است، قابل مقایسه نیست.

او با ابراز تقدیر از مجموعه هلدینگ خلیج فارس و شرکت پالایش گازهویزه گفت: هرچند که هنوز این شرکت به نقطه بهینه‌ای نرسیده اما هر روز نتایج تلاش‌ها را می‌بینیم. شرکت پالایش گاز هویزه به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه کشور محسوب می‌شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: کشور ما به عنوان یکی از نقاط مهم سرمایه‌گذاری حوزه انرژی در نقشه‌های ارزیابی اقتصادی جهان محسوب می‌شود. بدون شک، هلدینگ خلیج‌فارس در این مسیر از پیشگامان استان بوده است.

فلاح افزود: سعی بر این است که با بهره‌گیری از تعامل بین دو وزارت نفت و صمت در راستای تحقق اهداف شرکت پالایش گاز هویزه گام برداریم. قطعا همت و تلاش مدیریت و کارکنان این مجموعه معبری برای رسیدن به نقطه سودآوری که گام دوم اهداف سرمایه‌گذاری است.

او در پایان خاطرنشان کرد: بسیار مفتخریم که مصادف با سالروز آزادسازی هویزه، در این خطه پر مهر حضور داشتیم. این روز، به همه عزیزان بخصوص خانواده شهدا تبریک می‌گوییم امیدوارم که به یمن نام و یاد شهدا شاهد موفقیت‌های روز افزون این مجموعه باشیم

شناسه : 1779 21 اردیبهشت 1403 - 10:14 76 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.