حدیث روز
متن حديث

جمعه، 30 شهریور 1403 Friday, 20 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1885 تعداد خبرهای امروز : 2 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
در جلسه ستاد اجرایی سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ مطرح شد:؛

توسعه هر یک از مناطق استان میتواند میلیون‌ها گردشگر و توریست را به خود جذب کند

استاندار خوزستان گفت: هر منطقه از استان پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری را دارد و توسعه هر یک از این مناطق می‌تواند جذب میلیون‌ها گردشگر و توریست را به خود اختصاص دهد.

پ
پ
به گزارش خط شهر و به نقل از رویداد خوزستان، علی اکبر حسینی، در جلسه ستاد اجرایی مرتبط با سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ تصریح کرد: برخی افراد تمایل دارند تا نازیبای های و مسائل منفی خوزستان را مورد توجه دهند. ما باید جلوی این ناترازی‌ها را بگیریم و زیبایی‌های استان و آثار باقیمانده از گذشته، به ویژه جاذبه‌های مناطق باستانی مانند چغازنبیل، شوش، دانیال نبی، شوشتر، دزفول، ایذه، مسجدسلیمان، آبادان و خرمشهر و سایر شهرهای استان معرفی شوند.

او تأکید کرد: هر منطقه از استان پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری را دارد و توسعه هر یک از این مناطق می‌تواند جذب میلیون‌ها گردشگر و توریست را به خود اختصاص دهد. لذا استقبال از گردشگران و بازدیدکنندگان به استان باید به بهترین شکل صورت بگیرد تا تجربه‌ای مثبت از خوزستان برای آنها فراهم گردد.

استاندار خوزستان به اهمیت توسعه گردشگری در مناطق روستایی و عشایری نیز اشاره کرد و گفت: با توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر در این مناطق، می‌توان اشتغالزایی و توسعه اقتصادی را در این مناطق بهبود بخشید. ضروری است همه نهادها و مسئولان با همکاری و تعامل مستمر به منظور ترویج گردشگری و نمایش زیبایی‌های استان، اقدامات لازم را انجام دهند و این روند را به صورت پیوسته دنبال کنند.

محراب، به اهمیت اصلاح و بهبود عملکرد شهرداری اهواز پرداخت، او اظهار داشت: شهرداری اهواز باید سنگ تمام بگذارد. در حال حاضر، تلاش‌هایی جهت روشنایی‌ها و آراستن میدان‌ها و فضاهای عمومی انجام شده است اما کافی نیست باید شهر را به طور کامل تغییر دهیم تا مردم نزدیکی بهار را احساس کنند.

به علاوه، محراب به اهمیت بخش اشتغال در زمینه گردشگری اشاره کرد و افزود: بخش خدمات و گردشگری در اهواز بسیار مهم است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم. ما باید در راستای تبدیل استان به یک قطب گردشگری برنامه‌هایی جهت ایجاد اشتغال در این بخش برای مردم اجرا کنیم.

همچنین، محراب به ضرورت حضور پلیس و استفاده از راهکارها در مناطق حادثه‌خیز اشاره کرد و گفت: این تدابیر باید جلوی وقوع حوادث تلخ را بگیرند.

محراب افزود: نظافت شهرها و روستاها، جایی که گردشگران به آنها می‌روند، باید تحت نظارت فرمانداران قرار گیرد و زیبایی‌بخشی به مسیر و شهرها انجام شود.

محراب با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای ایجاد کمپ‌های استراحت برای زائران و مسافران ضروری است، گفت: یکی از جاهایی که باید توجه ویژه‌ای به آن شود، جایگاه‌های سوخت است. جایگاه‌های سوختی که دچار خرابی یا فرسودگی شده‌اند باید نوسازی شوند تا مسافران بتوانند بهترین خدمات را در این مجتمع‌ها دریافت کنند.

استاندار خوزستان اعلام کرد: در پی تقارن زمانی عید نوروز با ماه رمضان، از روزه‌خوری و رعایت شئونات اسلامی خصوصاً در مناطق دریایی باید خودداری شود. او همچنین از مدیران بنادر و نیروهای آنجا خواست تا از وقوع هرج و مرج جلوگیری کنند؛ در غیر این صورت، فعالیت‌ها تعطیل خواهد شد.

در این جلسه؛ محمدحسین ارسطو زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، در ابتدا به خلاصه‌ای از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اشاره کرده و آن را به عنوان بزرگترین و معتبرترین رویداد داخلی در حوز صنعت عظیم گردشگری بیان کرد که محل مناسب برای به نمایش گذاشتن و انتقال تجارب در میان استان‌ها و کشورهای مختلف است.

وی افزود: در حاشیه این رویداد کارگاه های آموزشی مختلفی برگزار شد که زمینه انتقال تجارب متخصصان و فعالان حوزه گردشگری استان خوزستان به سایر استان‌ها را فراهم کرد.

ارسطو زاده اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم نمایشگاه امسال در غرفه خوزستان، حضور فعال شهرداری‌ها بود که با همت و هماهنگی معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری، اداره کل محترم امور شهری و روستایی،۱۷ شهرداری و شهر در این نمایشگاه حضور یافتند و توانستند ضمن معرفی پتانسیل‌های گردشگری در جذب سرمایه‌گذاران برای پروژه‌های خود موفقیت‌های قابل توجهی کسب نمایند.

ارسطوزاده با اشاره به فعالیت‌ کمیته‌های تخصصی گردشگری در سطح استان و نقش آن‌ها در توسعه صنعت گردشگری، تاکید کرد: کمیته‌های تخصصی تشکیل شده‌اند تا به طور مستمر فعالیت کنند. در سال جاری، با توجه به ظرفیت‌های ویژه استان خوزستان، کمیته‌های گردشگری دریایی و سواحل، گردشگری سدها و رودخانه‌ها، و راهیان نور، به صورت ویژه در استان فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خوزستان افزود: جلساتی نیز قبل از این جلسه در سطح شهرستان‌ها و استان برگزار شده و برنامه‌ریزی لازم جهت تداوم جلسات انجام شده است.

شناسه : 1673 02 اسفند 1402 - 20:46 113 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.