حدیث روز
متن حديث

پنج شنبه، 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی استان برای رشد اقتصادی محلی ضروری است

استاندار خوزستان در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته تهران گفت: برنامه‌های مناسبی برای توسعه این صنعت در نظر گرفته شود تا تمام مردم استان از ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی استان بهره‌مند شوند.

پ
پ

خط شهر، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان، در حاشیه بازدید از غرفه خوزستان در نمایشگاه، درباره اهمیت و جذابیت میراث فرهنگی این استان صحبت کرد و گفت: میراث فرهنگی خوزستان نماد زندگی پرانرژی و شادابی است و باعث ارتباط و اتحاد قوم‌ها و عشایر مختلف است.

استاندار خوزستان افزود: با خرسندی مشاهده کردیم که اقوام و عشایر مختلفی از جمله بختیاری‌ها، لرها، عرب‌ها، قشقایی ها، شوشتری‌ها، دزفولی ها و سایر اقوام در این نمایشگاه‌ها شرکت کرده‌اند و فرهنگ خاص خود را به نمایش گذاشته‌اند. آثار هنری بزرگی که توسط هنرمندان این استان خلق شده است، بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

حسینی محراب توصیه کرد: به دوستان در اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان توصیه می‌شود که برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری این نمایشگاه در سطح استان به ویژه در ایام نوروز که تعداد زیادی گردشگر به استان می‌آیند، برگزار کنند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: خوزستان میناتوری از اقوام ایران است و زمینه‌های مشترک خوبی را با همه اقوام دارد. استفاده از موسیقی‌های محلی و آثار هنری متنوع، نشان از قدرت خوزستان در صنعت گردشگری دارد. ایجاد هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، همچنین ساخت خانه‌های روستایی برای پذیرش گردشگران، می‌تواند به جذب گردشگران داخلی و خارجی در استان کمک کند و باعث رشد صنعت گردشگری در این منطقه شود. حضور گردشگران در استان، علاوه بر لذت بردن از تجربه‌های گردشگری، می‌تواند به رونق اقتصادی مردم محلی نیز کمک کند.

وی به تمامی مردم و مسئولان استان توصیه کرد تا از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی و گردشگری استان بهره بگیرند و برنامه‌های مناسبی برای ترویج و توسعه این صنعت مهم را در نظر بگیرند.

حسینی محراب گفت: خوزستان، یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی در ایران، به ویژه در بخش راهیان نور، به عنوان مهد تشیع شناخته شده بنا به فرمایشات حضرت آقا استان خوزستان یکی از دو مهد تشیع جهان است و این موضوع در حال حاضر به نحو احسن در این استان مشاهده می‌شود.

وی افزود: زیارت مزار علی مهزیار در اهواز، دانیال نبی در شوش، شاهزاده عبدالله در صیدون و باغملک، و سایر مزارهای مقدس در سراسر استان، همگی جاذبه‌های زیارتی خوزستان هستند. این مراقد مقدس سال‌هاست که مورد زیارت مردم قرار می‌گیرند و ما بسیار مفتخریم که سالانه خدماتی را به این زائران ارائه می‌دهیم. امیدواریم که در سال جاری بتوانیم خدمات بهتری را ارائه دهیم.

محراب، بیان کرد: راهیان نور، به عنوان یک وادی مقدس در خرمشهر، پس از جنگ دفاع مقدس، هر سال بیش از دو میلیون دانش‌آموز و دانشجو را از سراسر کشور به خود جذب می‌کند. تعداد زیادی از مقرها، کمپ‌ها و پادگان‌ها در مناطقی مانند خرمشهر، هویزه، اروندکنار و الفتح، زیارت شهدا و مکان‌هایی که شهدا در آنجا رشد کرده‌اند، را به عنوان مقابر شهدا و نمادهایی از تاریخ بزرگ این استان به ارمغان می‌آورند.

وی افزود: این ظرفیت، به لطف شهدای بزرگی که در این استان به فداکاری پرداخته‌اند، به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی استان افزوده می‌شود و به آن افتخار می‌بخشد که خوزستان به عنوان مهد شهدای ایران، تصویری بزرگ از شهدا را به نسل جدید القا کند.

محراب اظهار کرد: ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری استان خوزستان بسیار بیشتر از آنچه که در یک نمایشگاه یا زمان محدودی قابل نمایش باشد، است. با این حال، اداره‌ی میراث استان مسئولیت دارد تا آثار و دستاوردهای تاریخی را به نسل‌های آینده منتقل کند تا نسل‌های جدید ارزش‌های فرهنگی و تاریخی خوزستان به خوبی درک کنند.

شناسه : 1612 25 بهمن 1402 - 03:09 90 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.