حدیث روز
متن حديث

پنج شنبه، 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

تنوع جذابیت‌های گردشگری استان خوزستان؛ فرصتی برای سرمایه‌گذاری

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی خوزستان گفت: استان خوزستان با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری و تسهیلات، محیط مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری فراهم کرده است.

پ
پ

خط شهر، در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران، محمد حسین ارسطو زاده، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان خوزستان، در یک مصاحبه تلویزیونی به وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع در این استان پرداخت.

 

او به تنوع جغرافیایی و اقلیمی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برخی مناطق این استان با بارش برف مواجه هستند، در حالی که در مناطق دیگر، هوای بهاری و ساحلی از آب و هوای استوایی برخوردارند.

 

وی همچنین بر تنوع اقوام خوزستان تأکید کرد: این تنوع اقوام به دلیل تنوع اقلیمی و ریشه‌های فرهنگی آن استان شکل گرفته است.

 

ارسطو زاده اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته فرصتی بزرگ برای سرمایه‌گذاری در اماکن جاذبه گردشگری استان خوزستان فراهم می‌کند.

 

ارسطو زاده تصریح کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری در این زمینه در نمایشگاه ارائه شده و شامل تاسیسات گردشگری متنوع از جمله هتل‌های پنج ستاره و شهرک‌های ساحلی می‌شوند.

 

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خصوصی در حوزه گردشگری در استان خوزستان در حال اجرا است و بسته‌های سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد تومان آماده شده است.

 

وی همچنین به اهمیت میراث فرهنگی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این استان دارای ۵ اثر میراث جهانی است، از جمله محوطه‌ی تاریخی شوش، چغازنبیل، سازه‌های آبی شوشتر و بخشی از راه آهن سراسری کشور و کاروانسراهای استان خوزستان است. این اثار در سال گذشته به عنوان میراث جهانی ثبتشده‌اند و جزئیات بیشتر درباره‌ی آن‌ها در نمایشگاه گردشگری معرفی خواهد شد.

 

ارسطو زاده همچنین به مناطق طبیعی استان خوزستان اشاره کرد که شامل تالاب هورالعظیم و آبشارهای شوشتر و دشت سوسن بهبهان می‌شوند.

 

او با بیان اینکه استان خوزستان دارای پتانسیل‌های فراوانی در زمینه گردشگری است، به ویژگی‌های خاص این استان اشاره کرده است که می‌تواند جذابیت بیشتری برای گردشگران ایجاد کند.

 

در پایان مصاحبه، ارسطو زاده از علاقه و تمایل خوزستان به همکاری با سرمایه‌گذاران در زمینه گردشگری سخن گفت: استان خوزستان با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری و تسهیلات، محیط مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری فراهم کرده است.

شناسه : 1651 26 بهمن 1402 - 22:56 93 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.