حدیث روز
متن حديث

جمعه، 27 مهر 1403 Friday, 18 October 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1911 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
با هدف افزایش بهره‌وری و نظارت مستمر بر فرایند برداشت؛

نخستین سامانه هوشمند پایش ناوگان نیشکر رونمایی شد

همزمان با آغاز فصل برداشت نیشکر، از سامانه «هوشمند پایش ناوگان نیشکر» در کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان رونمایی شد. این سامانه در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به بهره‌برداری رسید و قرار است اولین گام‌های خود را در این صنعت برای افزایش بهره‌وری بردارد.

پ
پ

به گزارش خط شهر و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، ناوگان برداشت و حمل نیشکر ازاین‌پس به کمک این سامانه با دقت بیشتری مدیریت می‌شوند و از استهلاک بیش از حد آنها جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در گفت‌وگویی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه هوشمند پایش ناوگان نیشکر گفت: این سامانه یک نوآوری فناورانه است که برای نخستین‌بار در صنعت نیشکر پیاده‌سازی شده است. با کمک این سامانه، کاهش ضایعات را شاهد خواهیم بود و بهره‌وری به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.

دکتر عبدعلی ناصری، همچنین تأکید کرد که صنعت نیشکر با به‌کارگیری فناوری‌های نوین و ماشین‌آلات مدرن، به یک صنعت پیشرو در حوزه کشاورزی تبدیل شده است. این سامانه جدید نیز می‌تواند قدمی بزرگ در جهت بهبود فرایندها در این صنعت باشد.

نظارت ۲۴ ساعته بر ناوگان برداشت نیشکر

سامانه هوشمند پایش ناوگان نیشکر مزایای دیگری نیز دارد که در مراسم رونمایی، دکتر عزیز کرملاچعب، معاون کشاورزی کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان، به تشریح آن پرداخت.

وی با تأکید بر اهمیت نظارت ۲۴ ساعته بر ناوگان برداشت و حمل نیشکر، توضیح داد که با این سامانه موقعیت مکانی ناوگان در هر لحظه از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن تلفن همراه قابل ردیابی است. علاوه بر این، این مسئول بخش کشاورزی از تقسیم وظایف میان ادارات چهارگانه برداشت، کاهش تصادفات و رصد تخلفات رانندگان به‌عنوان دیگر دستاوردهای این سامانه یاد کرد.

صدور کارکرد واقعی، تعیین محدوده تردد و کنترل، دسترسی به مدیران و ناظران مرتبط، نظارت مستمر بر فرایند برداشت نیشکر، کنترل راننده توسط پیمانکار، اطلاع‌رسانی سرعت، حرکت و مسیر و… از دیگر مزایای این سامانه است که به بهبود مدیریت و کارایی در این بخش کمک می‌کند.

شناسه : 1927 22 مهر 1403 - 21:01 6 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.