حدیث روز
متن حديث

جمعه، 27 مهر 1403 Friday, 18 October 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1904 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

حذف اقوام حامی پزشکیان در گام اول، تبعیض قومی - منطقه در شورای راهبردی فاجعه ای که زود رقم خورد

همان الیگارشی قومی - منطقه ای که سالهاست بر منابع ومناصب کشور استیلا داشته اند، مجددا در چینش شورای راهبردی آقای پزشکیان منعکس شده است و این نکته بر خلاف همه شعارهای انتخاباتی رییس دولت چهاردهم می باشد.


پ
پ

سامان فرجی بیرگانی

همان الیگارشی قومی - منطقه ای که سالهاست بر منابع ومناصب کشور استیلا داشته اند، مجددا در چینش شورای راهبردی آقای پزشکیان منعکس شده است و این نکته بر خلاف همه شعارهای انتخاباتی رییس دولت چهاردهم می باشد.

فهرستی که اخیرا آقای ظریف به نمایندگی از مسعود پزشکیان معرفی کردند، نشان داد که اگرچه جای اشخاص عوض شده، اما در کلان موضوع تغییری در ساختارهای قبلی قدرت اتفاق نیافتاده است و فهرست ارایه شده نهایتا تلطیف همان دعوایی است، که سالهاست میان قطب های قدیمی قدرت نظیر تهران - آذربایجان - خراسان ‌و اصفهان و توابع در جریان بود، جناب پزشکیان گویی به همین زودی فراموش کردند که قومیت ها و مناطق طرد شده از قدرت، به اعتبار ندای رعایت عدالت قومی و منطقه‌ای، که شعار متمایز ایشان از سایر کاندیداها بود با صندوق رای آشتی کردند.

 اما ترکیب خاستگاه قومی - منطقه ای اعضای شورای راهبری همه شعارها و احتمالا عزم و اراده ی آقای پزشکیان را در رفع تبعیض به زیر سئوال برده است :

محمدجواد ظریف /تهران (اصفهانی)

آذری جهرمی /جهرم

الیاس حضرتی /تهران

نورالدین آهی/تهران

 سمیه توحیدلو/تهران

محمد رهبری/تهران

علی ربیعی /تهران 

ابراهیم شیخ /تهران

عباس عبدی/تهران

امین عارف‌نیا /تهران

محسن حاجی میرزایی/قم

فاطمه مهاجرانی /اراک

علی شکوری‌راد/زنجان

رحمت‌الله بیگدلی/زنجان 

علی عبدالعلی‌زاده /تبریز

حسین عبده تبریزی/تبریز

مصطفی مولوی  /تبریز

شهیندخت مولاوردی/تبریز

علی تاجرنیا /مشهد(خراسان)

محمدرضا جلایی‌پور/بیرجند (خراسان)

هادی خانیکی/گناباد(خراسان)

فیاض زاهد /رشت

رضاصالحی امیری / بابل

علی طیب‌نیا / اصفهان

 محسن رنانی / اصفهان 

 محمد کبیری  /اصفهان 

محمد صدوقی / یزد

حسین مرعشی  / رفسنجان

رئوف قادری / کرمانشاه 

محمد قائم‌پناه /کرمانشاه 

احمد ترک‌نژاد  / ترک لرستان

گویی توزیع قدرت و ثروت آنچنان در میان مناطق و قومیت هایی ساختارمند شده است که حتا رییس جمهوری همچون مسعود پزشکیان که شعار خود را رفع تبعیض قومی - منطقه ای گذاشته است، نیز نمی تواند تغییری در این نظم فرودست کننده ایجاد نماید و وقتی برای چینش کابینه اش فهرستی از نخبگان مورد اطمینان را انتخاب می کند، راه دیگری جز گام گذاردن در مسیر از پیش تعیین شده قبلی نمی شناسد و نتیجه چیزی جز تبعیض آشکار به نفع همان ساختارهای قبلی نیست.

جناب پزشکیان ، قومیتها و مناطقی که به دلیل تبعیض های چهل سال اخیر در نهایت عدم توسعه و فقر، ناچار به تلخ ترین و خونین ترین حوادث در سالهای اخیر تن دادند تا صدای خود را به گوش حاکمان برسانند، باز هم بیرون از نهاد تصمیم سازی قرار گرفته اند

جناب پزشکیان بزرگترین پروژه های سدسازی وزارت نیرو در ایذه احداث شد اما خونین ترین حوادث اجتماعی چندسال کشور هم در این شهر بود، جناب پزشکیان آیا میدانید، ایذه، الیگودرز، درود، بلداجی، فولادشهر - مناطق بختیاری نشین زخمی از طرح های نامتوازن وزارت نیرو - در خوزستان واصفهان ولرستان وچهارمحال بختیاری نا آرامترین شهرهای ایران در حوادث چندسال اخیر بودند ؟ جناب پزشکیان آیا می دانید بزرگترین ذخایر نفت وگاز کشور در مسجدسلیمان است و بالاترین آمار بیکاری و خودکشی جوانان نیز در این شهر می باشد؟ و آیا می دانید این هاهمان شهرهایی هستند که بیشترین آمار رای را به شما داشتند ، چرا و چگونه صدای نخبگان این مناطق در شورای راهبردی شما بازتاب داده نشده است ؟

جناب پزشکیان اگر رفع تبعیض تنها لقلقه زبان دولت چهاردهم نیست، پس سهم لر و بختیاری و بلوچ و عرب و بندری ها در شورای راهبردی شما کجاست؟ 

 آیا با این فهرست تبعیض آمیز می خواهید برای غارت آب و نفت و پتروشیمی جنوب توسط مافیاهای داخلی و مدیران پروازی تصمیم سازی کنید؟ 

 نگاهی به کار گروه های چینش شده در زیر مجموعه شورای راهبری شما نیز، نومید کننده است و ترکیبی از ذی نفعان رانتی و مدیران شرکتهای خصولتی و همان ساختار های فسادزای قبلی را نشان می دهد، جناب پزشکیان آیا این فهرست قرار است برای همه ملت ایران تصمیم سازی کند؟ آرزوی موفقیت دولت شما را داریم و هنوز راه درازی تا تثبیت موقعیت تان باقی است، اما خیلی زود همقطاران شما دست به پیاده سازی خودی ها از قطار قدرت زده اند، شما چه تفاوتی با قبلی ها دارید؟

شناسه : 1867 30 تیر 1403 - 13:58 90 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.