حدیث روز
متن حديث

یکشنبه، 18 شهریور 1403 Sunday, 8 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1881 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
عضو شورای اسلامی شهر اهواز:

عدالت توزیعی اولویت برنامه راهبردی شهرداری اهواز

عضو شورای اسلامی شهر در رونمایی از سومین برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری اهوازگفت: عدالت توزیعی از موضوعات جدی تدوین این برنامه است و باید در مناطق کم برخوردار شهر، عدالت توزیعی رعایت شود.

پ
پ

به گزارش خط شهر و به نقل از امورارتباطات معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز، سیاوش محمودی در این مراسم رونمایی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان بیان کرد: طبق برخی از آمارها بحث مهاجرت در استان خوزستان در این چند سال اخیر افزایش پیدا کرده و به عنوان اولین استان مهاجرفرست معرفی شده است و نیاز به بررسی های مختلفی دارد. ضمن این که در شهر اهواز نیز مسئله مهاجرت جدی است.

وی افزود: چشم انداز شهر اهواز در تدوین این برنامه، همدلی و زندگی است و طبق برنامه شهر اهواز را باید برای زیست پذیری آماده کنیم. مسائل اقلیمی، آلودگی ها و مسائل سال های گذشته از جمله ریزگردها و امروز مسئله گرما جدی هستند. در همین ماه اخیر چند روز اهواز به عنوان گرم ترین شهر جهان معرفی شد.

محمودی با اشاره به این که مسئله فضای سبز و مسائل زیست محیطی باید یکی از اولویت های جدی این برنامه باشد، اظهارکرد: اگر بخواهیم اهواز شهر زندگی باشد باید به مسائل اقلیمی غلبه و موضوعات مربوط به آن را حل کنیم و در برنامه، محیط زیست ندارند قابل توجه است.

محمودی بیان کرد: مسئله عدالت توزیعی یکی از موضوعات جدی است که در سیاست های برنامه در نظر گرفته شده است.در یک منطقه اهواز سرانه فضای سبز 26 متر مربع و دریک منطقه، سه متر مربع است و باید بتوانیم در مناطق کم برخوردار اهواز این عدالت را رعایت کنیم.

وی اظهارکرد: ماموریت این است که خدمات مطلوب، به هنگام و با رعایت عدالت به مردم شریف اهواز ارائه شود.

محمودی ادامه داد: با توجه به تغییر مدیران در شهرداری، انتظار می رود که این برنامه سند و تعهدی باشد که با تغییر مدیران و شورا از این برنامه عدول نشود و این برنامه به عنوان ملاک در نظر گرفته و برنامه های سالانه بر اساس آن تنظیم شوند.

وی با تاکید بر این که برنامه نیاز به منابع دارد، اظهارکرد: یکی از نکاتی که همه حوزه ها باید توجه کنند این است که منابعی که برای تحقق شاخص ها لازم است، باید بطور جدی دنبال شود.

محمودی بیان کرد: سنجش پذیری و ارزیابی برنامه مسئله ای جدی است و لازم است در شهرداری نرم افزاری تعریف شود که به صورت سه یا شش ماهه به بررسی همخوانی پروژه ها و عملیات های شهر با برنامه بپردازد و مشخص شود که چه میزان از برنامه دور شده و چه میزان به جهت مثبت حرکت می شود.

عضو شورای اسلامی شهر در پایان از دست اندرکاران تدوین برنامه تقدیر و تشکر کرد.

شناسه : 1854 23 تیر 1403 - 13:41 106 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.