حدیث روز
متن حديث

شنبه، 31 شهریور 1403 Saturday, 21 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1885 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

آفرینش‌های فرهنگی خوزستان در سراسر ایران

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: نگاهی نوین به حضور چشمگیر خوزستان در نمایشگاه بین‌المللی تهران با تأکید بر تنوع فرهنگی، همبستگی اقوام و معرفی جواهرات محلی است.

پ
پ

خط شهر، جمال عامری نسب، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، درباره فعالیت‌های انجام شده در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و مقایسه با سال گذشته صحبت کرد.

او اظهار داشت: مدیر کل محترم اداره کل تاکید بر این داشتند که استان خوزستان به شایستگی خود معرفی شود. به همین دلیل در سال گذشته، ما یک تمرین بزرگتر در معرفی جاذبه‌های گردشگری انجام دادیم و فضایی به مساحت ۲۵۰ متر در نمایشگاه برگزار کردیم. لذا فضای نمایشگاه نیز گسترده‌تر از سال‌های گذشته بود و در حدود ۷۰۰ متر مساحت را شامل می‌شد. در این فضا، دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری نیز حضور داشتند.

عامری نسب بیان کرد: امسال تمرکز ما بر محتوا بود و توانستیم با همکاری کارشناسان و متولیان برگزاری، برنامه‌هایی منحصر به فرد برای معرفی خوزستان را پیاده‌سازی کنیم.

عامری نسب افزود: برای برگزاری این رویداد، دبیر اصلی و دبیرخانه راه‌اندازی شدند. همچنین، نمایندگانی از دیگر معاونت‌ها نیز به این دبیرخانه معرفی شدند. با همکاری بخش خصوصی، برنامه‌های کاملی برای جذب بازدیدکنندگان و متمایز کردن خوزستان از سایر استان‌ها تدوین کردیم.

وی افزود: با همکاری دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و سازمان‌ها در حوزه گردشگری، برنامه‌های متنوعی برای جذب بازدیدکنندگان و تمایز خوزستان از سایر استان‌ها تدوین شد. رویداد شامل دو تم “دسترس‌پذیری” و “گردشگری کودک” بود و محتواهای زیبا و پرمحتوا در این زمینه‌ها ارائه شد.

عامری نسب توضیح داد: همه دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و سازمان‌ها در حوزه گردشگری در این رویداد حضور داشتند. ما دستگاه‌های گردشگری صنعتی، گردشگری مقاومتی و گردشگری طبیعی را در بر می‌گیرد در این تمرین، جمعیت از جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان در نمایشگاه بین‌المللی تهران معرفی شد.

وی با تأکید بر کرم و مهمان نوازی ویژه استان، گفت: بخشی از مهمان نوازی ویژه این استراحتگاه شامل ارائه انواع خوراکی‌های بومی و سوغات محلی از سراسر خوزستان بود. از جمله کلوچه‌های محلی از مناطق مختلف استان، این خوراکی‌ها به صورت ویژه برای مهمانان عزیزی که به این محل استراحت می‌آمدند، ارائه می‌شدند. با این اقدام، بازدیدکنندگان علاوه بر استراحت و آرامش، فرصتی را برای آشنایی با تنوع غذاهای محلی و سوغات خوزستان داشتند.

علاوه بر آن، در این استراحتگاه بخشی به نام “موزیک سیاه چادر” نیز وجود داشت که مختص بختیاری‌ها بود. در این بخش، علاقمندان به آیین و موسیقی بختیاری می‌توانستند با گوش دادن به آهنگ‌ها و شنیدن داستان‌های مرتبط، با این اقوام بیشتر آشنا شوند.

عامری نسب خاطرنشان کرد: غرفه خوزستان در این نمایشگاه بزرگ، به عنوان یک مجموعه جامع اقوام و آیین‌های مختلف استان، تمام ظرفیت و تنوع فرهنگی خوزستان را به نمایش گذاشت. از جمله آیین عربی، بندری، شاهنامه خوانی، قصه گویی هندیجان، تا آهنگ‌ها و موسیقی‌های بی نظیر دزفولی، بهبهانی و شوشتری، در این غرفه به نحوی شایسته و با استقبال بسیاری از بازدیدکنندگان معرفی شدند.

وی افزود: از سوی دیگر، حضور اقوام مختلف در کنار هم در استان خوزستان، به عنوان نمادی از اتحاد و همبستگی در میان این اقوام در طول سال‌های سال،مورد تأکید قرار گرفت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان به عنوان منطقه‌ای با بیشترین تنوع اقوام و آیین‌ها، نمونه‌ای برتر از زندگی مشترک و تعامل صمیمی بین اقوام مختلف را به نمایش گذاشت.

عامری نسب، مسئول غرفه خوزستان، در این باره اظهار داشت: “این نمایشگاه ویژه استان خوزستان بود که با اختصاص زمین بزرگی برای اقوام، توانست تنوع فرهنگی و آیینی خوزستان را به نمایش بگذارد. ما با افتخار تمامی اقوام خود را در این فضا جمع کرده و آن‌ها را معرفی کردیم.

عامری نسب تاکید کرد: عروسک‌های غول پیکر خوزستان، که نمادی از لباس‌های محلی این استان را به تصویر می‌کشند، در طول نمایشگاه به نمایش گذاشته شدند.

او افزود: تلاش‌های بسیاری برای ارائه زیبایی‌های خوزستان در غرفه این استان صورت گرفته است تا با شخصیت خوزستان و خوزستانی‌ها همخوانی داشته باشد.

وی اظهار داشت: حضور وزیر محترم میراث فرهنگی، معاونین و مقامات برجسته در حوزه گردشگری در این رویداد، نشان از توجه و تقدیر آن‌ها نسبت به استان خوزستان دارد. نظرات مثبت این عزیزان درباره استفاده موفق خوزستان از ظرفیت‌های خود برای معرفی استان به دیگران، بیانگر اهمیت ویژه این منطقه در حوزه گردشگری در داخل و خارج کشور می‌باشد.

عامری نسب افزود: در طول نمایشگاه، تفاهم‌نامه‌هایی با 12 استان دیگر در حوزه خدمات مسافرتی منعقد شد. این اقدامات باعث شد که تفاهم‌نامه‌های گسترده‌تری نیز بین استان‌ها به امضا رسیده و همکاری‌های بیشتری در حوزه توسعه گردشگری صورت گیرد.

سپس، عامری نسب به رونمایی از طرح مطالعاتی دبیرخانه ملی پرنده نگری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: به توافقات بین دفاتر خدمات مسافرتی با 12 استان دیگر و تفاهم‌نامه با دفاتر خدمات مسافرتی ارمنستان در حاشیه نمایشگاه به امضا رسید.

عامری نسب اظهار داشت: نظر مسئولان کشوری و بازدیدکنندگان نسبت به حضوراستان خوزستان در نمایشگاه گردشگری بسیار مثبت بوده است. او همچنین افزود که این رویداد به خوزستان فرصتی مناسب برای تبیین و معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری این استان به دیگران فراهم کرده است.

شناسه : 1654 26 بهمن 1402 - 23:23 99 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.