حدیث روز
متن حديث

پنج شنبه، 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1885 تعداد خبرهای امروز : 2 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
به همراه سفری به دوران باستان؛

نمایشگاه سفال‌های پیش از تاریخ برای افراد نابینا، ناشنوا و معلول

در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، یک نمایشگاه بسیار ویژه به نام "سفال‌های پیش از تاریخ" برای افراد نابینا، ناشنوا و معلولین در غرفه خوزستان برگزار شد.

پ
پ

خط شهر، منصور بزرگمهر نماینده معاونت میراث فرهنگی خوزستان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در حضور خبرنگاران گفت: با همکاری دو معاونت گردشگری و میراث‌فرهنگی خوزستان بخش جدیدی تحت عنوان گردشگری نابینایان، ناشنوایان و معلولین در غرفه گردشگری خوزستان نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران دایر شده است.

وی بیان کرد: یکی از بخش‌های نوآورانه نمایشگاه امسال نمایش بازسازی حجمی نقش مایه‌های سفال‌های پیش از تاریخ، مولاژهای ایلامی و هخامنشی برای نابینایان، ناشنوایان و معلولین است. در این بخش که دارای رمپ و مسیر خاصی برای معلولین است سفال‌های بسیار نفیس، مولاژهای بسیار با کیفیت تاریخی به همراه برچسب‌ها و بروشورهایی به خط بریل تدارک دیده شده که فرصتی عالی جهت دسترسی عزیزان به میراث‌فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری خوزستان است. 

بزرگمهر افزود: در این بخش از غرفه گردشگری خوزستان که با همراهی علی خرازی، اعظم قنواتی، پریسا طاهری‌نیا، حیدر حسینی و سمیراحسینی همراه است، انواع سفال‌های پیش از تاریخ، مولاژهای ایلام میانه، ایلام‌نو و هخامنشی، کار دست هنرمندان شرکت هزاره، هنرمند بهبهانی علی نصرت‌اله، هنرمندان شوشی مهرداد مهردادیان و زهرا هوری به نمایش گذاشته شده است. 

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه دیگر وجود سه مولاژ بسیار نفیس از موزه باستان‌شناسی شوش در این بخش است که توسط هیئت باستان شناسی فرانسوی در زمان دومکنم و ژان پرو ساخته شده‌اند. اما گل سرسبد مولاژهای غرفه گردشگری خوزستان مولاژ نقش برجسته کتیبه‌دار شاهزاده هنّی است که در پایگاه ملی میراث آیاپیر تهیه و به نمایشگاه ارسال گردیده است.

شناسه : 1615 25 بهمن 1402 - 03:29 106 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.