حدیث روز
متن حديث

دوشنبه، 26 شهریور 1403 Monday, 16 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت میراث فرهنگی:

رشد قابل قبول شاخص‌های اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی با تأکید بر این‌که در حوزه ارزیابی عملکرد در مرحله رشد هستیم و حتی در بعضی از شاخص‌های اصلی رشد قابل قبول‌تری نیز داشته‌ایم گفت: مهمترین مؤلفه‌ای که در حال حاضر مدنظر ما قرار دارد این است که با شناخت بهتر نسبت به شاخص‌های عمومی و تلاش‌های مجموعه، جزو دو یا سه رتبه برتر جشنواره شهیدرجایی باشیم.

پ
پ

مديركل دفتر مديريت عملكرد، بازرسي و پاسخگويي به شكايات وزارت ميراث‌فرهنگي با تأكيد بر اين‌كه در حوزه ارزيابي عملكرد در مرحله رشد هستيم و حتي در بعضي از شاخص‌هاي اصلي رشد قابل قبول‌تري نيز داشته‌ايم گفت: مهمترين مؤلفه‌اي كه در حال حاضر مدنظر ما قرار دارد اين است كه با شناخت بهتر نسبت به شاخص‌هاي عمومي و تلاش‌هاي مجموعه، جزو دو يا سه رتبه برتر جشنواره شهيدرجايي باشيم.

ميثم آسوپا در حاشيه سومين نشست منطقه‌اي ارزيابان جنوب غرب كشور كه ۲۰ دي‌ماه ۱۴۰۲ به ميزباني اهواز برگزار شد، اظهار كرد: در حوزه ارزيابي عملكرد، مهمترين موضوعاتي كه وجود دارند، هماهنگي دستگاه‌هاي اجرايي‌ مرتبط با ما و همچنين شناخت دقيق از شاخص‌هاي عمومي و اختصاصي است كه در بين استان‌ها براي آشنايي و ارتباط بيشتر لازم هستند. 

مديركل دفتر مديريت عملكرد، بازرسي و پاسخگويي به شكايات وزارت ميراث‌فرهنگي ادامه داد: اين نشست‌ها به‌منظور تبادل تجارب ميان استان‌ها و ارائه شناخت درست‌تر نسبت به همديگر برگزار مي‌شود؛ مواردي كه در برخي مواقع بايد تبيين و در مواردي نياز به تغيير آن‌ها احساس مي‌شود. 

 خط شهر به نقل از اداره‌كل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي خوزستان، او افزود: چنين نشست‌هايي باعث مي‌شود تا استان‌ها مواردي كه در موضوعات جزء در استان‌هاي خود احساء كرده‌اند و مفيد است را با ديگر استان‌ها در ميان بگذارند.

اگر اين چالش‌ها پيش از ارزيابي به موقع و در زمان درست احساء و رفع شوند، قطعاً اثرگذاري بهتر و درست‌تري خواهد داشت. 

آسوپا تصريح كرد: مهمترين مؤلفه ما در حوزه ارزيابي، اصلاح جريان كاري و بهره‌وري وزارت‌خانه است كه اين موضوع به خوبي و به كمك ارزيابان ممكن است به نقطه عالي خود برسد. ما در ارزيابي عملكرد به دنبال پيدا كردن ضعف يا نقاط پنهان ارزيابان نيستيم بلكه بر عكس به دنبال نشان دادن تلاش‌ها، اقدامات و زحماتي هستيم كه همكاران در طول سال متحمل مي‌شوند و باعث ارتقاي اين مجموعه مي‌شود تا بتوان از اين راه به امتياز لازم دست يافت.

  او بيان كرد: مهمترين اتفاق اين سلسله‌نشست‌ها، همراه شدن كل بدنه اداري وزارتخانه و ادارات استان‌ها با ارزيابان است و همچنين تبادل تجربه و اين‌كه اين نشست‌ها مي‌تواند باعث اصلاح موضوعات مهمي شود كه سازمان امور استخدامي و مجموعه‌هاي ديگر در تكاليف ما در نظر مي‌گيرند. 

مديركل دفتر مديريت عملكرد، بازرسي و پاسخگويي به شكايات وزارت ميراث‌فرهنگي با تأكيد بر اين‌كه در حوزه ارزيابي عملكرد در مرحله رشد هستيم و حتي در بعضي از شاخص‌هاي اصلي رشد قابل قبول‌تري نيز داشته‌ايم افزود: مهمترين مؤلفه‌اي كه در حال حاضر مدنظر ما قرار دارد، اين است كه در رتبه‌هايي كه هميشه وزارتخانه در سه چهار رتبه اول بوده را حفظ كنيم و با شناخت بهتر نسبت به شاخص‌هاي عمومي و تلاش‌هاي مجموعه، جزو دو سه رتبه برتر جشنواره شهيدرجايي باشيم. 

او در خصوص سفر دوباره خود به خوزستان نيز گفت: سفر به خوزستان براي ما هميشه خوشايند بوده و هست. اما مهمترين موضوع اين است كه ما در شرايط فعلي كه فشار كار در وزارتخانه به دليل نزديكي به پايان سال و عيد نوروز خيلي فشرده و سخت شده، مديركل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي خوزستان مانند هميشه شجاعانه قدم پيش گذاشت و بخشي از زحمات ما را پذيرا شد. هميشه حضور در استان خوزستان به دليل ظرفيت‌هاي موجود و تجارب بالاي اين مجموعه براي ما ارزشمند و مفيد بوده است. 

آسوپا عنوان كرد: نكاتي كه امروز توسط كارشناسان استان در بخش گردشگري و ارزيابي عملكرد و خود مديركل ميراث‌فرهنگي خوزستان تشريح شد، بسيار مهم و كاربردي بود. 

او در پايان با اشاره به ويدئويي كه از جاذبه‌هاي خوزستان در اين نشست پخش شد، گفت: هرگز اين تصور را نداشتم كه همزمان در يك فاصله زماني كوتاه شاهد دو دماي متفاوت باشم. استاني كه هم برف دارد و هم خشكي و گرما. چاي قرمز و ديدن تصاوير منتخب از استان كار بسيار خلاقانه‌اي بود. اين ويدئو جزو سه ويديوي برتري بود كه مهندس ضرغامي وزير ميراث‌فرهنگي به عنوان نمونه در هيأت‌دولت ارائه كرد. 

شناسه : 1518 23 دی 1402 - 17:11 217 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.