حدیث روز
متن حديث

دوشنبه، 26 شهریور 1403 Monday, 16 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

جرایم انتخاباتی با سرعت در شعب ویژه رسیدگی خواهد شد

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: همگام با اقدامات و تدابیر پیشگیرانه، رسیدگی به جرایم انتخاباتی با سرعت و دقت لازم در شعب ویژه تعیین شده انجام خواهد شد.

پ
پ

به گزارش خط شهر از اهواز، علی دهقانی رییس کل دادگستری خوزستان امروز در جلسه شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی با بیان این که عدم تمکین به قانون و تخطی از آن، در هیچ زمینه‌ای پذیرفته نیست، اظهار کرد: قانونمندی، سلامت، امنیت و مشارکت، از ارکان انتخابات است و قانون و اخلاق انتخاباتی از سوی همه دست اندرکاران باید رعایت شود. 

وی با تاکید بر رعایت قانون و اخلاق در انتخابات، گفت: رویکرد این ستاد، پیشگیری مبتنی بر اجرای قانون انتخابات است و در این راستا باید از کلیه ظرفیت‌های قانونی برای پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استفاده شود. 

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین با گرامی‌داشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته بسیج، بیان کرد: بسیج کانون خدمت و تعالی معنوی و مادی جامعه است و هر قدمی که برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و خدمت به مردم برداشته می‌شود، نشانی از روحیه و تفکر بسیجی دارد. 

وی عنوان کرد: یکی از بخش هایی که در تبیین اهداف و قوانین انتخابات نقش دارد، رسانه‌ها هستند که باید با عمل به قانون و در چارچوب قوانین و مقررات مرتبط با رسانه و مطبوعات، ضمن بیان ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات و دعوت مردم به مشارکت در این رویداد سرنوشت‌ساز، از دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند. 

دهقانی خاطرنشان کرد: در همین راستا تشکیل کارگروه ترویج فرهنگ و تبیین قانون انتخابات ضروری است و همگام با اقدامات و تدابیر پیشگیرانه، رسیدگی به جرایم انتخاباتی با سرعت و دقت لازم در شعب ویژه تعیین شده انجام خواهد شد. 


منبع خبر: خبرگزاری فارس
شناسه : 1259 08 آذر 1402 - 16:31 122 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.