حدیث روز
متن حديث

دوشنبه، 26 شهریور 1403 Monday, 16 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان مطرح کرد؛

گردشگری روستایی مانعی برای مهاجرت روستاییان/برگزاری جشنواره‌های روستایی باعث انعکاس فرهنگ محلی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گردشگری روستایی را مانعی برای مهاجرت روستاییان دانست و گفت: برگزاری جشنواره‌ها و چنین رویدادهایی در روستاها باعث انعکاس فرهنگ محلی و ترویج آداب و رسوم می‌شود.

پ
پ

به گزارش خط شهر، امروز جمعه ۱۹ آبان‌ماه چهارمین شکرانه برداشت چای ترش در روستای علوه شهرستان کارون با حضور پر رنگ‌ مردم برگزار شد.

محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در گفت‌وگو با خط شهر ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه منطقه‌ای و روستاها را یک اولویت و وظیفه دانست و گفت: با همکاری میان بخش‌های دولتی زمینه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی به عنوان یکی از موتورهای محرک اقتصادی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای توسعه گردشگری و اقتصاد این حوزه در کل کشور و استان باید از جزء و روستاها کار را آغاز کرد، افزود: بخش روستایی غنی از آداب و رسوم اصیل است و چنین جشنواره‌هایی باعث آشنایی مردم با ظرفیت این روستاها و به دنبال آن توسعه پایدار منطقه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: گردشگری روستایی به عنوان یک بخش در صنعت گردشگری محسوب شده که می‌تواند شاخص‌های توسعه اقتصادی روستاها را بهبود بخشد.

وی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را باعث نشاط خانواده‌ها، سوق مردم به حضور در طبیعت و حفظ میراث معنوی دانست و اضافه کرد: گرشگری روستایی باعث احیای فرهنگ محلی و سنتی‌ روستاها و جوامع محلی، ایجاد روحیه برای انجام فعالیت‌های جمعی روستاییان، افزایش درآمد و بهبود وضعیت اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان می‌شود.

ارسطوزاده عنوان کرد: برگزاری رویدادهای حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در قالب جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های محلی می‌تواند جاذبه لازم را برای جذب مخاطب داخلی و خارجی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه چنین رویدادهایی در روستاها باعث انعکاس فرهنگ‌های محلی و قومی و ترویج آداب و رسوم می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی و معرفی رویدادها در سطح ملی و بین‌المللی می‌توان در جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری موفق عمل کرد.

گفتنی است؛ چهارمین شکرانه برداشت چای ترش روستای علوه با حضور عموم مردم شد. در حاشیه این رویداد روستاییان غرفه‌های محصولات صنایع دستی و مواد غذایی روستایی و سیاه چادر دایر کرده و محصولات خود را به بازدیدکنندان عرضه کردند.

بیش از ۲۵ هکتار از زمین‌های روستای علوه زیر بار کشت چای ترش رفت که به گفته کشاورزان این روستا در هر هکتار حدود ۸۰۰ کیلو چای برداشت می‌شود.

 

 

 

شناسه : 1144 20 آبان 1402 - 12:34 85 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.