به گزارش خط شهر و به نقل از ایمنا،سیاوش محمودی اظهار کرد: با توجه به صدور رأی نهایی پروژه قطار شهری اهواز، شرکت کیسون باید نسبت به تخلیه کارگاهها اقدام کند و آن را به شهرداری تحویل دهد، برای ادامه پروژه مذاکرات با قرارگاه خاتم در حال انجام است و توافقنامه اجرایی شدن آن بهزودی نهایی خواهد شد.
وی افزود: با توجه به نهایی شدن قرارداد بهزودی متن قرارداد به تهران ارسال خواهد شد و با توجه پیشبینیهایی که انجام شده است طی یک تا دو ماه آینده قرارداد به صورت رسمی منعقد و پروژه مجدد فعال میشود.
عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: بر اساس برنامهریزیها و پیشبینیهایی که انجام شده است، برای فاز اول و دوم از خط یک پروژه قطار شهری اهواز نیازمند هشت هزار میلیارد تومان هستیم که بخشی از آن توسط دولت از طریق اوراق مشارکت به میزان هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تأمین و بخش دیگر توسط شهرداری از طریق تسهیلات، بارگذاری و سرمایهگذاری روی ایستگاهها تأمین میشود.
وی تاکید کرد: اگر دولت به صورت سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق را به شهرداری اهواز اختصاص دهد، طی دو سال آینده میتوانیم به نتیجهای مطلوب در حوزه قطار شهری اهواز برسیم و فاز یک و دو از خط یک به طول ۱۱.۵ کیلومتر از فرودگاه تا دانشگاه چمران را به بهرهبرداری برسانیم.
محمودی اضافه کرد: در حال حاضر یک تونل از فرودگاه تا پارک حجاب تکمیل شده و تونل دیگر نیز تا نزدیکی رودخانه رسیده است، علاوه بر آن بخشهای از مسیر فاز یک و دوم خط یک مترو ریلگذاری شده است و با توجه به پیگیریهای انجام شده، امیدواریهای خوبی برای فعالیت پروژه قطار شهری اهواز وجود دارد.
ثبت دیدگاه