حدیث روز
متن حديث

شنبه، 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1852 تعداد خبرهای امروز : 1 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
حال وهوای اختتامیه جام رسانه امید در تهران؛

دورهمی امید بخش رسانه ها

پ
پ

به گزارش خط شهر و به نقل از نبض شهر، شهرزاد امیری – مقدمه : یکی  از رویدادهای مهم ملی وبین المللی که امروز شاهد آن هستیم اختتامیه جام رسانه امید است که ۳۳ خبرنگار خارجی و ۶۰۰ خبرنگار از ۳۲ استان کشور مان در فضای همدلی ویکدلی در محورهای جهاد خدمت ، جهاد تبیین و جهاد امید لحظه لحظه آن را تجربه کرده اند. میزهای مختلفی در سالن بزرگ همایش های دانشگاه انقلاب برای بروز توانمندی خبرنگاران چیدمان شده است که خبرنگاران در هر گروههای سنی مختلف دور آن جمع شده اند .

در این رویداد جنب وجوش و تحرک خبرنگاران در برنامه واضح است. در بین خبرنگاران افرادی هستند که چهره شان خسته به نظر می رسد  اما با انگیزه و پر امید رسالت شان را بخوبی انجام می دهند . این خبرنگاران بی ادعا آمده اند تا شعار ما می توانیم را عملی کنند . خبرنگاران تلاشگر از سراسر استان های کشور برای جهاد تبیین ، جهاد خدمت ، جهاد امید گرد هم آمده اند تا با همفکری، توانمندی های خودرا به منصفه ظهور برسانند.

یکی از گروه های شرکت کننده از استان آذر بایجان غربی آمده و در حال تدوین فیلم هایی است که در این برنامه گرفته اند .تیم خرم آباد در خصوص چگونگی مدیریت تولید محتوا وتقسیم بندی وظایف گروه صحبت می کنند . دیگر شرکت کنننده این جام رسانه از استان همدان است که درحال انتشار اخبار در شبکه های مجازی است.

سجاد محمدی از  بسیج رسانه استان البرز درگفتگو با ما می گوید : اولین بار بود که در چنین برنامه ای شرکت می کردم و محور سخنرانی های خوبی بویژه در حوزه نفت داشت که امیدوارم این گونه برنامه ها بصورت فصلی بر پا شود .

وی با بیان اینکه این رویداد ۳۶ ساعته باعث ارتباط مستقیم رسانه های کشور با مسئولان کشور شده ، این رویکرد جهادی را  به عنوان مهمترین مزایای جام رسانه امید نام برده ومی افزاید: بهتر است از ظرفیت استان های دیگر هم در این گونه برنامه ها استفاده کرد و این  رویداد در طی سال بیش از یک بار برگزار شود .

دیگر مصاحبه شونده ما کار تیمی را از جمله نقاط مثبت جام رسانه امید بیان کرده و می گوید :  جام رسانه امید از رویدادهای بکری بود که باعث ایجاد خلاقیت و تولید محتوا در بخش رسانه های چند جنبی وجریان سازی رسانه ای شده است .

مسعود سروری از بسیج رسانه استان قم تصریح می کند : از جمله نقاط مثبت این برنامه آشنایی نزدیک اصحاب رسانه با کار تیمی بودکه واینکه رسانه ها توانستند ظرفیت های خود را در بخش های مختلف به منصه ظهور برسانند .

وی می افزاید : در خلال برنامه مشکلاتی وجو د داشت اما قابل رفع شدن است ومی توان گفت مهمترین دستاورد این برنامه ایجاد جریان رسانه ای در تقویت روحیه امید ونشاط در جامعه است که با تلاش رسانه ها می تواند به بهترین نحو اجرایی شود .

دیگر شرکت کننده این جام رسانه امید از استان اصفهان است که این برنامه را مثبت ارزیابی کرده و می گوید : مردم باید در جریان مستقیم اخبار وپیشرفت های کشور قرارگیرند در غیر اینصورت ممکن است احساس بی اعتمادی کنند لذا برگزاری این رویدادها می تواند پیشرفتهای کشور را به نمایش گذارد و روحیه امید را در مردم تقویت کند .

وی می افزاید : هرچند کار خبرنگاری سخت است اما انجام درست این رسالت تاثیر شگرفتی در جامعه دارد که قابل ارزش است .

آنچه مشخص است جهاد رسانه، یکی از ابعاد جهاد خدمت به مردم است که اگر ساز و کار آن به درستی، ردیف و برقرار شود، جامعه تا ابد، روی آرامش می‌بیند و مردم در خدمت و خدمت رسانی به همنوعان، از همدیگر سبقت می‌گیرند از سوی دیگر باید گفت جهاد خدمت در عمل اتفاق می افتد نه با حرف و شعار و جهادگران این میدان همواره در صدد رونق کسب و کار مردم و امیددادن به عموم مردم هستند.

# پیشرفت _ ایران

# جام _رسانه _ امید

# خوزستان _ قهرمان

# خوزستان _سربلند

شناسه : 1796 29 اردیبهشت 1403 - 19:45 59 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.