حدیث روز
متن حديث

شنبه، 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1851 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

از اجرای طرح جامع آب های سطحی در منطقه هفت چه خبر؟!

مدیر منطقه ۷ شهرداری اهواز در گفتگویی رادیویی در خصوص وضعیت اجرای طرح دفع آبهای سطحی در این منطقه توضیحاتی داد. 

پ
پ

به گزارش خط شهر و به نقل از روابط عمومی منطقه ۷ شهرداری اهواز، فرامرز نجف پور در اولین پرسش مجری صدای شهر در خصوص آبگرفتگی‌های اخیر و آثار آنها در سطح #منطقه_هفت گفت: بارندگی‌های اخیر اگر نگوییم بی‌سابقه ولی کم سابقه بوده که ابتدا به ساکن از شهروندان عزیز اگر مشکلی برای آنها ایجاد شد عذرخواهی میکنم و تشکر ویژه‌ای از همکاران خودم دارم که در مدت ۳ روز آماده باش بصورت جهادی کار کردن و این موضوع بسیار ارزشمند است، در ادامه از دستگاه‌های معین منطقه هفت اعم از شرکت گاز استان خوزستان، شرکت فولاد اکسین و شرکت آب غدیر که همراه ما بودند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

در بارندگی‌های اخیر که کمتر از یک ساعت ۳۵ میلیمتر بارندگی صورت گرفت و کم سابقه بود، همه مناطق مختلف را درگیر کرد. با پیش‌بینی‌هایی که شده بود و امکاناتی که تدارک دیده بودیم، الحمدالله کمتر از ۲۰ ساعت کل منطقه پاکسازی شده و آخرین نقطه در منطقه ۷ کوی سپیدار بود ولیکن در باقی محلات در کمتر از ۵ ساعت این اتفاق رخ داد.

وی با اشاره به شناسایی نقاط ضعف منطقه در مواقع بارندگی، افزود: نقاط ضعف شناسایی شده و راهکارهایی صورت گرفت. یکی از اولویت‌های اصلی ما در امسال رسیدگی به آب‌های سطحی است، در منطقه ۷ نقطه هدف است که قرار است فعالیت کنیم. سال گذشته نیز فعالیت‌هایی داشتیم که خیلی به ما کمک کرد.

وی اضافه کرد: همانطور که قبل هم عرض کردم، آب باران از تپه‌های کوی رمضان و منبع آب به سمت محله سپیدار سرازیر و گل و لای زیادی را با خود به روانه می‌کنند، به همین منظور نیاز به یک کانال بزرگ با توجه به طرح جامع می‌باشد که شهردار محترم اهواز قول مساعد و همکاری در این خصوص داده‌اند، که به زودی این پروژه بزرگ که قرار است در منطقه هفت و هشت انجام شود و مشکلات را حل کند. امسال به مناقصه می‌رود و یکی دو ماه آینده پیمانکارش مشخص می‌شود و در صورت اجرا این پروژه بسیاری از مشکلات محله سپیدار و بخشی از منطقه ۸ نیز برطرف خواهد شد.

نجف پور با بیان اینکه یکی از چالش های مهم منطقه هفت پس بارندگی جمع آوری و پاکسازی گل و لای می‌باشد، یادآور شد: همزمان چند اقدام دیگر مانند احداث ایستگاه سپتیک در محلات هدف، لوله گذاری و انتقال به کانال آب های سطحی باید انجام شود.فرامرز نجف‌پور در سئوال دیگر مجری برنامه درخصوص برنامه روکش آسفالت معابر، اذعان داشت: سال گذشته روکش آسفالت معابر شهر اولویت اول شهرداری اهواز بود و این موضوع در منطقه هفت نیز اولویت اول مجموعه شهرداری منطقه هفت بود. سال گذشته شهرداری منطقه هفت حدود ۴۰۰ هزار مترمربع از سطح معابر خود را تراش و روکش آسفالت کرد که این موضوع معابر اصلی و فرعی منطقه را در بر می‌گیرد.

امسال نیز این عملیات در دستورکار معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه هفت قرار دارد و همین چند وقت پیش عملیات زیرسازی و روکش آسفالت معابر منازل فنی و حرفه‌ای و منازل سازمان زندانها برای اولین مرتبه صورت گرفت و بعد از این پروژه نیز روکش آسفالت معابر خاکی از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه هفت انجام خواهد شد.







شناسه : 1784 26 اردیبهشت 1403 - 10:20 94 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.