حدیث روز
متن حديث

شنبه، 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1852 تعداد خبرهای امروز : 1 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
پ
پ

✍🏻آرش منجزی: 

حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در کش و قوس انتخابات اسفند ۱۴۰۲ یکی از پرچالش ترین حوزه های انتخابیه در خوزستان و یا حتی در کشور بود. این حوزه با ۲۱ کاندیدا وارد فضای انتخابات شد و روز یازدهم اسفند همچون سایر حوزه های استان فضای رقابتی شدیدی را تجربه کرد.

اما از مدت ها قبل از روز موعود یعنی ۱۱ اسفند ماه بسیاری از تحلیلگران نفرات اصلی و برتر این انتخابات را در حوزه و مسجد سلیمان و سه شهر دیگر را آقایان ظاهری، جباری و ورناصری پیش بینی کرده بودند و تحلیل ها یکی پس از دیگیری منتشر میشد و فضای رقابت ها را تنگ تر میکرد. 

علیرضا ورناصری: یکی از نامزدهای دارای اقبال در این دوره، نماینده همین حوزه یعنی علیرضا ورناصری بود. ورناصری که با شروع کار خود در همان سال اول مورد انتقاد شدید فعالین اجتماعی و سیاسی حوزه انتخابیه قرار گرفت در سه سال بعدی نیز برای جبران این شرایط اقدام جدی نکرد و اصطلاحا بی توجه به حواشی و نظرات مردمی و نخبگانی کار خورد را پیش برد. اما ورناصری در بزنگاه انتخابات مجلس دوازدهم نشان داد که به خاطر افراد و گروه هایی که روی آن ها حساب بازکرده بود در این مدت این چنین خودرأی و خودکامه جلو رفت؛ اما در نهایت این افراد توانستند برای وی جایگاه نفر سوم را در انتخابات مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل به ارمغان بیاورند. 

علی عسگر ظاهری: یکی از نامزدهای باتجربه این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی ظاهری بود که کار انتخاباتی خود را از مدت ها قبل از موعد یازده اسفند شروع کرد و با حضور در مناسبت ها و مراسمات مختلف سیاسی و اجتماعی و مردمی به صورت غیر رسمی کاندیداتوری خود را اعلام کرده و عملا می توان گفت تبلیغات خود را شروع کرده بود. ظاهری که دارای سابقه یک دوره نمایندگی مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس بود یکی از شانس های اصلی این دوره از انتخابات شناسایی شد. اما با وجود شانس و اقبال او در این دوره بسیاری از فعالین اجتماعی و سیاسی با انتقاد به اینکه وی در زمان نمایندگی اش اقدام قابل توجهی برای مسجد سلیمان و حوزه انتخابیه انجام نداد و اصطلاحا وی از مسببان وضع فعلی و به دنبال شانس مجدد برای دستیابی به کرسی بهارستان است، به او انتقاد کردند و وی را مورد نکوهش قرار دادند.

رضا جباری: یکی از نامزدهای دارای شانس این دوره رضا جباری بود. شخصی که با چهره ملی و شناخته شده اش برای بسیاری از مردم نیاز به معرفی نداشت و به واسطه کارهای خیرخواهانه در طول دوره خدمتش در بین استان های مختلف به ویژه مناطق محروم، محبوبیتی مردمی داشت. رضا جباری معروف به پروفسور جباری از چهره های علمی و ملی است که حضورش در این دوره از انتخابات بعد از سال ها در دل مردم و مطالبه گران حوزه مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل بارقه امید ایجاد کرد و رصد فضای رسانه ای و نخبگانی انتخابات همراهی این دوقشر با دکتر جباری را نشان میداد. 

در پایان:

بعد از کش و قوس‌های فراوان در این انتخابات در نهایت ظاهری با اختلاف ۲۴۵ رای از جباری به عنوان منتخب معرفی شد که همزمان با آن اعتراض‌ هواداران نامزد مقابل را به همراه داشت. در این بین عده‌ای اعتقاد دارند تخلفاتی در شمارش آرا و خرید و فروش آن رخ داده و بحث داغ این روزهای محافل سیاسی و فضای مجازی حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل است. 

در روزهای گذشته با بالا گرفتن اعتراض و نارضایتی عده‌ای باز شمارش آرای انتخابات مجل حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا از سوی شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت و زمزمه‌هایی از تغییر نتایج نیز به گوش می‌رسد، به گونه‌ای که برخی از هواداران رضا جباری خود را پیروز انتخابات می‌دانند. حال باید منتظر ماند و دید امروز یا روزهای آینده نتیجه باز شماری آرا به چه صورتی اعلام شده و آیا جای جباری و ظاهری تغییر خواهد کرد یا خیر؟!

 بسیاری افراد این دو راهی را دوراهی آینده مسجد سلیمان میدانند؛ بر این مبنا که در چهار سال آینده رویکرد مدیریت در این حوزه یعنی مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل همچنان یک رویکرد سنتی خواهد ماند یا اینکه این رویکرد جای خود را به یک "مدیریت مدرنیته" و علمی خواهد داد! 

شناسه : 1728 26 اسفند 1402 - 16:00 607 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.