حدیث روز
متن حديث

دوشنبه، 26 شهریور 1403 Monday, 16 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران مطرح کرد؛

سهم ۱۸ درصدی از تولید نفت شرکت ملی نفت ایران/خرید ۶۵۰ میلیارد تومانی کالا از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران از سهم ۱۸ درصدی این شرکت در‌ تولید نفت شر‌کت ملی نفت ایران ایران خبرداد و گفت: در سال جاری تاکنون ۹ هزار میلیارد کالا خریداری شده که ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن از شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.

پ
پ

به گزارش خط شهر، امروز چهارشنبه دوم اسفندماه یازدهمین اردوی راویان پیشرفت سازمان بسیج رسانه خوزستان در شرکت نفت و گاز گچساران در این شهرستان برگزار شد.

غلامرضا کمالی مدیرعامل این شرکت در نشست خبری با خبرنگاران بسیج رسانه خوزستان اظهار کرد: اولین چاه نفت شرکت نفت و گاز گچساران حدود ۹۸ سال پیش در سال ۱۳۰۴ حفر شد و اولین تاسیسات بهره‌برداری نیز در ۱۳۲۲ در مدار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات احداث تلمبه خانه گوره به عنوان قلب نفت ایران در سال ۱۳۲۲ آغار شد، افزود: شرکت نفت و گاز گچساران در گستره استان خوزستان، فارس، بوشهر و کهگلویه و بویر احمد با مرکزیت گچساران فعالیت می‌کند.

دومین تولیدکننده نفت کشور

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: زمانی به دلیل تحریم‌ها تولید شرکت نفت و گاز گچساران به ۵۰ هزار بشکه در روز رسیده بود ولی امروزه در دولت سیزدهم این شرکت به دومین تولید کننده نفت در کشور و شرکت مناطق نفتخیز تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه شرکت نفت و گاز گچساران ۱۸ درصد از نفت شرکت ملی نفت ایران و ۲۲ درصد از نفت شرکت مناطق نفتخیز جنوب را تولید می‌کند، اضافه کرد: این شرکت وظیفه تامین خورا‌ک پالایشگاه بید بلند و چندین پتروشیمی را بر عهده داشته و بخشی از نفت کشور از این تاسیسات به مبادی صادراتی انتقال داده می‌شود.

۱۶ میدان فعال

کمالی ادامه داد: این شرکت داری ۲۳ میدان نفتی و ۱۶ میدان فعال، بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط لوله، ۵۹ تاسیسات مهم نفتی، ۱۱۸ ایستگاه کاتوده و ۱۰۵ ایستگاه تفکیک‌گر نفت و گاز است.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب تاسیسات نقتی و مسئولیت‌های آن به دست خارجی‌ها بود ولی امروزه علاوه بر تولید صادرکننده دانش فنی حوزه نفت و گاز هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران عنوان کرد: این شرکت ۳۱ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۱۷ نفر در زمان جنگ تحمیلی، ۱۳ نفر در خلال بمباران تاسیسات نفتی و یک نفر نیز قربانی ترور شد.

وی بیان کرد: شرکت نفت و گاز گچساران در سال جاری حدود ۹ هزار میلیارد ریال کالا خریداری کرد که ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن از شرکت‌های دانش‌بنیان و یک هزار میلیارد ریال از گچساران و محیط اطراف آم خریداری شده است. همچنین قرارداد ۹ هزار میلیارد ریالی نیز برای تامین کالای مورد نیاز منعقد شده که عمده خرید آن از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

فعالیت ۶ هزار و ۲۰۰ نفر در شرکت نفت و گاز گچساران

کمالی با بیان اینکه حدود ۶ هزار و ۲۰۰ نفر در این شرکت شاغل هستند، گفت: به منظور توجه به مردم اطراف تاسیسات این شرکت تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ فقره درخواست از مردم منطقه اجابت کرده‌ایم که حدود یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال صرف آن شد.

وی همچنین از کلنگ‌زنی استدیو پخش زنده و تولید محتوا در نفت و گاز گچساران برای اولین بار خبرداد.


منبع خبر: خط شهر
شناسه : 1671 02 اسفند 1402 - 12:00 109 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.