حدیث روز
متن حديث

پنج شنبه، 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1885 تعداد خبرهای امروز : 2 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

آبادان پیشتاز در حوزه توریسم درمانی

شهردار آبادان با اشاره به قرارگیری آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی های آبادان در حوزه گردشگری موقعیت توریسم درمانی در این شهر می باشد که باعث شده است فرصت‌های بازرگانی و اقتصادی خوبی فراهم شود.

پ
پ

خط شهر، شهردار آبادان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: این فرصت ایجاد شد تا زمینه‌های سرمایه‌گذاری و رونق گردشگری در سطح شهرها ارائه شود و با توجه به موقعیت خاصی که شهر آبادان دارد و از گذشته موضوع گردشگری در این شهر رونق داشته است همواره مورد توجه توریست‌ها و گردشگران بوده است.

یاسین کاوه پور افزود: ابتدا سعی کردیم بتوانیم این فرصت ها را بیش از پیش ارائه بدهیم تا شهروندان و هموطنان ما از این فرصت ها استفاده کنند.

 شهردار آبادان با اشاره به برنامه های شهرداری در حوزه سرمایه گزاری بیان کرد: پروژه های احداث پارک برفی، باغ پرندگان گرمسیری،احداث شهربازی مدرن که در شهر آبادان پیش‌بینی کرده بودیم ارائه کردیم.

وی گفت: با توجه به موقعیت خاصی که شهر آبادان به لحاظ قرار گیری در مرز عراق و وجود اروند رود که یک ساحل زیبا و دیدنی است پروژه ساحل سازی اروند را اکنون درحال اجرا داریم که بخشی از آن افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است و بخش دیگر آن که تقریباً به مساحت سی هکتار می باشد ، درحال احداث است.

کاوه پور افزود: با توجه به موقعیت خاص شهر آبادان بواسطه اینکه در بین دو رودخانه اروندرود و بهمن‌شیر قرار گرفته است بر جاذبه‌هایی ااین شهر افزوده می شود.

همچنین قرارگیری کارخانه‌های صنعتی، پالایشگاه، پتروشیمی، ایرانول، پاسارگاد و... جذابیت خاصی به شهر آبادان داده است به نوعی جزء اولین شهرهای صنعتی کشور بوده و مورد توجه بسياري از هم‌وطنان و حتی گردشگران خارجی است.

شهردار آبادان با اشاره به قرارگیری آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند بیان کرد:یکی دیگر از ویژگی های آبادان در حوزه گردشگری موقعیت توریست درمانی در این شهر می باشد که باعث شده است فرصت‌های بازرگانی و اقتصادی خوبی فراهم شود.

وی افزود: سعی داریم تا جایی که امکان دارد موانع را برطرف سازیم ، به‌معنای واقعی برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کردیم همچنین در حوزه بوم‌گردی و اقامتی تعامل خوبی با میراث فرهنگی، گردشگری و منطقه آزاد داریم که ان‌شاءالله بتوانیم از این ظرفیت ها به‌نحو احسن استفاده کنیم تا باعث رونق گردشگری و رونق اقتصاد و توسعه شهری شود.

کاوه پور با اشاره به قدمت شهر آبادان بیان کرد: در ابتدا چند بازارچه ی ارائه صنایع دستی و اقلام بومی را داشتیم که فعال شده اند و اکنون در حال ارائه اقلام گردشگری و صنایع دستی شهر هستند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری آبادان موضوع غذا است و با توجه به غذاهای مخصوص جنوب کشور، ما ۲ مجموعه گذرغذا را طراحی کردیم که در حال احداث هستند در مرکز شهر که به شکل سنتی و دیگری در ساحل بهمنشیر قرار دارند و از همه هموطنان عزیز دعوت میکنیم که به شهر آبدان تشریف بیاورند تا بتوانند از این موقعیت ها استفاده کنند.

شناسه : 1624 26 بهمن 1402 - 09:14 53 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.