حدیث روز
متن حديث

دوشنبه، 26 شهریور 1403 Monday, 16 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
معاون اقتصادی استاندار خوزستان؛

خوزستان رتبه نخست در جذب سرمایه‌گذاری را کسب کرد

معاون اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان استانی امن برای سرمایه‌گذاری است، از کسب رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری خوزستان در کشور خبرداد.

پ
پ

به گزارش خط شهر، محمد راضی جلالی دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اقدامات دولت در خوزستان اظهار کرد: صنایع نفتی، نیشکر و صنایع فولادی قرارداد‌های زیادی با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد کرده و این موضوع باعث شده بسیاری از این شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک به شرکت‌های بزرگ تبدیل شده و تجهیزات و کالا مورد نیاز صنایع بزرگ در استان را تامین کنند.

وی با اشاره به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان گفت: برای این طرح از دو محل اعتبار دیده شده که یکی از آن‌ها سهم ۲۰ درصدی نیشکر بوده که سهامدار آن چندین بانک است بوده و ۲۰ درصد دیگر نیز سهم دولت است که به این منظور ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان در ادامه مطلب فوق گفت: اولویت ما در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تکمیل مناطق کامل نشده است و بعد از آن به سراغ مناطق جدید خواهیم رفت.

وی تصریح کرد: تمام صنایع در پروژه‌ها و تولید خود باید پیوست زیست محیطی را نیز داشته باشند چرا که خوزستان کشش آلودگی بیشتر از این را ندارد.

جلالی ادامه داد: امنیت یکی از مقوله‌های جذب سرمیه‌گذار است و تامین آن با توجه به شرایط خوزستان در کشور و منطقه، بنادر، مناطق آزاد، منطقه ویژه اقتصادی و نظایر آن یک امر ضروری است.

وی به برگزاری دوره‌های توان آموزی برای پرورش نیروی کار اشاره و عنوان کرد: خوزستان از بابت جذب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف در سال جاری رتبه یک کشور را به دست آورد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: تفاهم نامه‌ای با هلدینگ خلیج فارس برای احداث پارک شیمایی در خوزستان با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی متعقد شده که در حال قیمت گذاری و تملک زمین با پیوست‌های زیست محیطی است.

وی در پاسخ به خبرنگار خط شهر درخصوص ظرفیت مغفول مانده سردخانه الغدیر اهواز گفت: این سردخانه به دلیل بدهی‌های بانکی به هیئت خبرگان بانکی سپرده شده که در بازدید با مسئولان بانک کشاورزی ظرفیت بالای آن دیده شد و قرار است پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات بانکی نیز انجام و اقدامات لازم برای ارتباط بخش دولتی با این سردخانه انجام شود و اقلام مورد نیاز بازار در آن ذخیره تا باعث تنظیم قیمت‌ها در بازار شود.


منبع خبر: خط شهر
شناسه : 1597 17 بهمن 1402 - 15:57 95 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.