حدیث روز
متن حديث

دوشنبه، 26 شهریور 1403 Monday, 16 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان خبرداد؛

بهره‌برداری از یک‌هزار و ۵۹۴ کلاس درس در دولت سیزدهم/افزایش پنج هزار میلیارد ریالی کمک خیرین در یک سال اخیر

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان از فعال بودن پروژه ساخت ۴۸۵ فضای آموزشی در قالب ۱۸۰۱ کلاس درس خبرداد و گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون یک‌هزار و ۵۹۴ کلاس درس با بیش از ۱۵۷ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

پ
پ

به گزارش خط شهر، محمد سعیدی‌پور امروز یکشنبه هشتم بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تحصیل ۹۳۸ هزار دانش آموز در خوزستان اظهار کرد: پنج هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی در خوزستان وجود دارد که ۶۵ درصد آن‌ها مستحکم، ۱۶ درصد نیاز به مقاوم سازی، ۱۹ درصد تخریبی و ۶ درصد آن‌ها خطر آفرین هستند.

وی با بیان اینکه اولویت نوسازی مدارس کاهش فضاهای نا ایمن است، افزود: متوسط سرانه آموزشی در کشور ۵.۲۸ متر مربع و خوزستان ۴.۴۸ متر مربع است.

۷۰ درصد مدارس خوزستان شناسنامه دار شدند

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: در گذشته آمار درستی از فضاهای آموزشی وجود نداشت ولی طی سال‌های اخیر ۷۰ درصد مدارس خوزستان شناسنامه‌دار شدند که تا پایان سال کلیه مدارس استان شناسنامه‌دار می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۸۵ فضای آموزشی با ۱۸۰۱ کلاس درس در ۲۴۰ هزار مترمربع در دست اجرا است. همچنین در دولت سیزدهم یک‌هزار و ۵۹۴ کلاس درس در قالب ۴۳۵ فضای آموزشی در ۱۵۷ هزار و ۶۳۱ متر مربع از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

کلنگ‌زنی ۳۳۰ واحد آموزشی

سعیدی‌پور با اشاره به اعتبارات تعیین شده در حوزه نوسازی و ساخت مدارس در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور، اضافه کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون یک‌هزار و ۱۸۸ کلاس درس در قالب ۳۳۰ واحد آموزشی کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ با اعتبارات استانی بیش از ۲۵۰ فضای آموزشی کلنگ‌زنی شد که ۱۳ پروژه آن در اهواز تعریف شده است.

تکمیل پروژه‌های راکد

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان بیان کرد: بسیاری از پروژه‌ها سال‌ها راکد مانده بودو برخی از آن‌ها بیش از ده سال به حال خود رها شده بود که توانستیم در این دولت ۷۰ مدرسه با ۴۹۶ کلاس را تکمیل کنیم.

وی با اشاره به رشد اعتبارات عنوان کرد: میزان اعتبارات در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۵۰ میلیارد تومان، در سال گذشته یک‌هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان و در سال جاری نیز یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که این اعتبارات جدا از اعتبارات خیرین است.

سعیدی‌پور با بیان اینکه از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار خیرین در سال گذشته به ۷۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده‌ایم، افزود: یک‌هزار و ۲۴۰ مدرسه سنگی در خوزستان وجود داشت که در دولت سیزدهم ۵۲۰ کلاس درس سنگی با مدارس ایمن جابجا و ۲۱۰ کلاس نیز تا مهرماه ۱۴۰۳ تحویل داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۱۰ کلاس سنگی باقیمانده که بیشتر در شمال خوزستان قرار دارند نیز از طریق اعتبارات نفت و مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری و اعتبارات محرومیت‌زدایی ایمن سازی یا جایگزین می‌شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس گفت: ۷۰ کلاس درس نیز تحت نظر میراث فرهنگی است که در نظر داریم برنامه‌‌های ترکیبی برای این مدارس داشته باشیم.


منبع خبر: خط شهر
شناسه : 1586 08 بهمن 1402 - 15:14 155 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.