حدیث روز
متن حديث

پنج شنبه، 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

حفظ محیط زیست با باکتری های نفت‌خوار

شرکت عماکو با استفاده از باکتری های بومی نفت‌خوار توانسته به فرآیندی دست پیدا کند که به صورت بیولوژیک آلودگی های ناشی از حفاری را حذف خواهد کرد.

پ
پ

به گزارش خط شهر، یکی از مشکلات ناشی از عملیات حفاری، پسماندهای هیدروکربوری است که یک شرکت دانش بنیان برای حفاظت از محیط زیست توانسته فرآیندی را برنامه ریزی کند که این پسماندها را برای محیط زیست بی خطر می سازد. 


پویان رحمتی مدیرعامل شرکت عماکو در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در نمایشگاه بین المللی اهواز در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: وقتی عملیات حفاری رخ می دهد میزان زیادی پسماند هیدروکربوری وارد محیط زیست می شوند. یکی از مزایای روشی که این شرکت نسبت به سایر روش ها که با عملیات تثبیت آلودگی را کنترل می کنند، استفاده از باکتری بومی نفت خوار است. 


وی افزود: با شناسایی سویه باکتری های بومی نفت خوار با توان بالای پالایش بیولوژیک، توانستیم راهی برای پالایش بیولوژیک آلاینده های نفتی پیدا کنیم. 


مدیرعامل شرکت عماکو با بیان اینکه باکتری ها روی بستر باگاس بسته بندی می شوند، عنوان کرد: همه تجهیزات و مخازن ما بومی سازی شده است.


رحمتی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردها شرکت این است که در مکان های که طراحی برای سیستم پسماندی نشده می توانیم کار را اجرا کنیم که باعث می شود هزینه های ساخت لوکیشن کاهش پیدا کند. 


مدیرعامل شرکت عماکو افزود: در همه دکل ها میتوانیم مستقر شویم و عملیات رفع آلودگی پسماندها را انجام دهیم. 


وی تصریح کرد: در حال حاضر با ۳ شرکت قرارداد داشته و ۷ پکیج فعال با ۱۵۰ نفر پرسنل داریم که با توجه به بازار کار در سال آینده پیش بینی می‌کنیم تعداد پرسنل به ۳ برابر افزایش یابد. 


«۸۰ میلیارد تومان از شرکت های مختلف طلبکاریم» 


مدیرعامل شرکت عماکو در ادامه گفت: بخشنامه ای برای جهش تولید آمد که در آن شعبه ای ویژه برای مطالبات شرکت های دانش بنیان در دادگاه در نظر گرفته شده بود اما همچنان بعد از یک سال و ۶ ماه مطالبات ما هنوز پرداخت نشده است.


وی افزود: حدود ۸۰ میلیارد تومان معوقات از سوی شرکت های پروژه ۲۸ مخزن داریم که اگر پرداخت شود می توانیم به کارها و نوآوری های جدیدتر فکر کنیم.


رحمتی ادامه داد: عمده معوقات از شرکت های وابسته به بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم الانبیا است که سبب شده حقوق پرسنل شرکت ۳ ماه عقب بیافتد.



شناسه : 1522 25 دی 1402 - 04:40 250 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.