حدیث روز
متن حديث

دوشنبه، 26 شهریور 1403 Monday, 16 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

کودک ۲ ساله مرگ مغزی برای اهدای عضو با بالگرد به اهواز منتقل شد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: کودک ۲ ساله ای که دچار مرگ مغزی شده توسط بالگرد اورژانس هوایی دزفول برای اهدای عضو به اهواز منتقل شد.

پ
پ

به گزارش خط شهر به نقل از روابط عمومی اورژانس دزفول، رضا معمارزاده سه‌شنبه شب افزود: این کودک ۲ ساله از بدو تولد دارای بیماری مادرزادی cp(فلج مغزی) بود که در نهایت با عود بیماری موجب مرگ مغزی شد. 

وی ادامه داد: پس از تایید مرگ مغزی، فرایند اخد رضایت شخصی از خانواده درجه یک بیمار توسط مسوولان بیمارستان بزرگ دزفول آغاز و درنهایت منجر به رضایت خانواده درجه یک این کودک ۲ ساله جهت اهدای عضو شد.

  معمارزاده ادامه داد: با توجه به اهمیت سرعت در چنین شرایطی، انتقال این کودک به بیمارستان گلستان اهواز توسط بالگرد اورژانس هوایی طی ۴۵ دقیقه انجام شد.

  وی افزود: در این فرایند هفت تن از پرسنل اورژانس هوایی دزفول و همچنین پرستاران بیمارستان بزرگ این شهرستان همکاری داشته‌اند. 

وی با تجلیل از همکاری کادر پروازی پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان و تلاش موفقیت آمیز پرسنل درمانی اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان بزرگ دزفول خاطرنشان کرد: تاکنون این سومین ماموریت انتقال بیمار مرگ مغزی جهت اهدای عضو است که توسط اورژانس هوایی دزفول به اهواز منتقل می شود. 


منبع خبر: ایرنا
شناسه : 1507 20 دی 1402 - 11:27 120 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.