حدیث روز
متن حديث

دوشنبه، 26 شهریور 1403 Monday, 16 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

بهره‌مندی ۶۱ هزار زن سرپرست خانواده از خدمات کمیته امداد خوزستان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: ۶۱ هزار زن سرپرست خانواده و فرزندان آن‌ها از خدمات کمیته امداد (ره) استان بهره‌مند هستند.

پ
پ

به گزارش خط شهر جمال شیبه روز شنبه در گفت و گو یی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت زیر پوشش این نهاد حمایتی زنان سرپرست خانوار هستند بیان کرد: تهیه لوازم ضروری زندگی خانواده زنان سرپرست خانوار و حمایت از مادران باردار دچار سوتغذیه و همچنین تامین جهیزیه برای فرزندان آن‌ها از جمله حمایت‌های کمیته امداد از این قشر است. 

وی پرداخت وام خود اشتغالی و قرض الحسنه را از دیگر حمایت‌های این دستگاه از زنان سرپرست خانوار خواند و ادامه داد: استقلال مالی و اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار از اولویت‌های کاری این دستگاه حمایتی است. 

شیبه افزود: کمیته امداد با مهارت‌آموزی به بانوان زیر پوشش این نهاد، مسیر را برای کسب درآمد و استقلال مالی آن‌ها تسهیل می‌کند. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی به زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، اردوهای زیارتی آموزشی با هدف افزایش نشاط اجتماعی و ارایه خدمات تخصصی و کلینیکی مشاوره‌ای درمان مشکلات روحی و روانی مددجویان از جمله خدمات ارائه شده در این بخش است. 

شیبه محورهای اصلی ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار را در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، سلامت جسمی و روانی، معیشتی و اشتغال‌زایی اعلام کرد. 

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خوزستان گفت: آموزش‌ کسب مهارت برای ورود به بازار کار توسط کارشناسان تعیین شده انجام می‌شود و با حمایت برای معرفی به فرصت شغلی متناسب و یا پرداخت تسهیلات تلاش می‌شود تا زنان سرپرست خانوار با استقلال مالی از چتر حمایتی این دستگاه خارج شوند. 

شیبه گفت: در همین راستا کمیته امداد برای حمایت از اشتغال زنان سرپرست خانوار طرح "توانمندسازی اقتصادی" را در دست اجرا دارد که در این طرح زنان به داشتن مشاغل خرد تشویق و حمایت می‌شوند.

  به گزارش خط شهر، ۱۳۰ هزار خانوار معادل ۳۰۰ هزار نفر در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند. 


منبع خبر: ایرنا
شناسه : 1488 16 دی 1402 - 17:03 98 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.