حدیث روز
متن حديث

پنج شنبه، 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان خبرداد؛

صدور پروانه بهره‌برداری ۱۰ میلیون تُنی از معدن گوزل‌دره/طراحی سند و الگوریتم برای تملک معادن/گسترش و تکمیل زنجیره تولید فولاد خوزستان با ورود به حوزه تملک و اکتشاف معادن سنگ آهن

مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان از دو هزار و ۵۰۰ متر حفاری طی ۹ ماه برای اکتشاف در معدن گوزل‌دره زنجان خبرداد و گفت: در حال حاضر پروانه بهره‌برداری ۱۰ میلیون تُنی از این معدن صادر شده ولی مانند دیگر معادن با ادامه اکتشاف این میزان افزایش می‌یابد.

پ
پ

به گزارش خط شهر، سید وحید سید علی امروز دوشنبه ۱۱ دی‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه خوزستان، زنجان و تهران با اشاره به برخی صحبت‌ها درخصوص دلیل ورود شرکت فولاد خوزستان به حوزه معدن با حدود چهار میلیون تُن تولید در سال، اظهار کرد: با توجه چالش تامین مواد اولیه و چشم انداز فولاد خوزستان و کشور در افزایش تولید فولاد ورود به این حوزه توسط شرکت فولاد خوزستان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و باعث شد در استراتژی و اهداف خود زنجیره بالا دستی را نیز در نظر بگیرد.

سرمایه شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان به یک همت رسید

وی افزود: شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان با هدف تامین مواد اولیه در دی ماه سال ۱۴۰۰ تاسیس و در حال حاضر سرمایه آن به یک هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان اضافه کرد: کار معدن پیچیده بوده و تا قبل از شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در کشور سند و الگوریتمی برای تملک معادن وجود نداشت و با توجه به همین نیاز ظرف مدت کوتاهی توانستیم الگوریتمی طراحی کنیم تا در بحث ماینبل و انجام تست‌های مختلف ارزش معدن را پیش‌بینی کنیم.

۱۰ معدن برای تلمک بررسی می‌شوند

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۸ معدن توسط این شرکت بررسی و بعد از آن دو معدن تملک شده است و در آینده نزدیک تملک ۱۰ معدن دیگر توسط این شرکت بررسی و و در صورت ارزش تملک خواهند شد.

سیدعلی با اشاره به تملک یک معدن آهک-دولومیت در خوزستان گفت: طبق معادن موجود تا ۱۷ سال آینده ذخیره سنگ آهن کشور پایان خواهد یافت و نیاز به اکتشاف معادن جدید با دانش روز و در عمق بیشتر و حتی در کشورهای همسایه بیش از پیش مورد اهمیت خواهد بود.

وی بیان کرد: معدن با طرح‌های توسعه‌ای متفاوت بوده و باید با اکتشاف و کسب اطلاعات بیشتر ارزش و ذخیره آن را تخمین زد و پیش بینی و گمانه زنی در مورد آن امکان پذیر نیست به همین دلیل کار اطلاعاتی و پی جویی در معدن بسیار حائز اهمیت بوده و یک سرمایه گذاری بلند مدت تلقی می‌شود.

سید علی با بیان اینکه در معادن ابتدا باید کارهای پی‌جویی را پیش گرفت و سپس مجوز پروانه اکتشاف دریافت کرد، افزود: در ۹ ماه گذشته در معدن گوزل‌دره زنجان حدود دو هزار و ۵۰۰ متر حفاری کردیم که ماحصل آن منجر به صدور پروانه اکتشاف و بهره‌برداری شد.

صدور پروانه بهره‌برداری یک معدن دیگر تا سال آینده

وی اضافه کرد: معدن دوم نیز در فاصله یک ساعتی از معدن گوزل‌دره واقع شده که هشت ماه کار اکتشافی در آن انجام شده در سال آینده پروانه آن صادر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان دلیل ورود این شرکت به حوزه معدن را کمبود خوراک کنسانتره در کشور دانست و گفت: عیار کلوخه معدن گوزل‌دره ۴۴ درصد ثبت شده و کنسانتره آن با ورود به خط تولید فولاد خوزستان کیفیت محصولات را نیز بالا برده است.

وی با اشاره به انجام فرآیند پی‌جویی تا گمانه‌زنی در دپارتمان اکتشاف شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان، اظهار کرد: دو سال از عمر این شرکت می‌گذرد و پروانه معدن گوزل‌دره نیز منجز ظرفیتی برای ورود ماشین آلات مجهز به این شرکت شده و علاوه بر آن فولاد خوزستان از یک تولیدکننده فولاد میانی وارد حوزه بالا دستی این صنعت شده و زنجیره تولید آن را گسترش داده است.

مذاکره با بانک‌ها برای دربافت تسهیلات

سید علی تصریح کرد: همچنین در حال مذاکره برای دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها هستیم تا در حوزه مشارکت و تملک معادن حضور پر رنگ‌تری داشته باشیم.

اشتغال ۱۱۴ نفر در معدن گوزل‌دره

وی با اشاره به اشتغال ۱۱۴ نفر در معدن گوزل‌دره که ۷۷ نفر آن‌ها از افراد بومی است، افزود: اعتمادسازی در بازار معدن در حال انجام بوده و به نظر می‌رسد شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان مسیر خوبی را در پیش گرفته است.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان ادامه داد: کار‌اکتشاف در معدن گوزل‌دره مدام در حال انجام بوده و در حال حاضر پروانه برداشت ۱۰ میلیون تُنی دارد، ولی مانند دیگر معدن‌ها با پیشرفت اکتشاف این میزان افزایش می‌یابد.

خبرنگار: سروش یوسفی

شناسه : 1462 11 دی 1402 - 16:10 114 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.