حدیث روز
متن حديث

دوشنبه، 26 شهریور 1403 Monday, 16 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

موزه صنعتی نفت در تلمبه‌خانه دارخوین راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شادگان گفت: تلمبه‌خانه نفت با سازه‌های ارزشمند آجری در مجاورت رودخانه کارون واقع شده است که می‌توان از آن به‌عنوان گنجینه نفت بهره‌برداری کرد.

پ
پ

به گزارش خط شهر حسن ناصر رئیس اداره میراث، صنایع دستی و گردشگری شادگان در گفت‌وگویی اظهار کرد: شهر دارخوین یک شهر دارای پیشینه قابل دفاع در حوزه نفت است. 

 وی عنوان کرد: شهرستان شادگان به‌ویژه شهر دارخوین در مسیر کاروان‌های راهیان نور و مشایه اربعین واقع شده و دارای زمینه های گردشگری جذاب تاریخی فرهنگی در حوزه نفت و مقاومت است. 

رئیس اداره میراث، صنایع دستی و گردشگری شادگان در ارتباط با تلمبه خانه قدیمی نفت گفت: این مجموعه ارزشمند با هدف تغییر و تعریف کاربری و با اهداف گسترده برای تقویت بخشی از هویت و تاریخ منطقه و جذب گردشگران و مسافران در دارخوین مرمت، بازسازی و راه‌اندازی می‌شود.  وی ادامه داد: تلمبه‌خانه نفت با قدمتی ۹۳ ساله و معماری آجری منحصر به‌فرد در مرکز شهر دارخوین واقع شده است که سال‌ها متروکه، بدون استفاده و مهجور مانده بود. 

ناصر خاطرنشان کرد: تلمبه‌خانه نفت با سازه‌های ارزشمند آجری در مجاورت رودخانه کارون واقع شده است که می‌توان از آن به‌عنوان گنجینه نفت بهره‌برداری کرد. 

وی اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت مصوب شد در فاز نخست این پروژه ساخت دیوار و حصارکشی این مجموعه فاخر توسط شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب صورت بگیرد. 

رئیس اداره میراث، صنایع دستی و گردشگری شادگان گفت: همچنین همزمان با این کار، طرح مطالعات با هدف تعیین جبهه‌های مرمت ‌و تعیین کاربری انجام می‌شود که به حول قوه الهی در آینده نزدیک شاهد رونق این مجموعه و شهر دارخوین با اجرای درست سند گردشگری خواهیم بود. 


منبع خبر: خبرگزاری فارس
شناسه : 1460 11 دی 1402 - 09:02 98 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.