حدیث روز
متن حديث

جمعه، 30 شهریور 1403 Friday, 20 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1885 تعداد خبرهای امروز : 2 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

لازمه رشد زیست بوم فناوری صنعت نفت رویكرد نوآوری باز است

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز اروندان لازمه رشد زیست بوم فناوری صنعت نفت را رویكرد نوآوری باز دانست.

پ
پ

به گزارش خط شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، عیسی نویری رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز اروندان در نشست تخصصی دومین رویداد پتروتک با عنوان «مدیریت نوآوری و توسعه محصولات و خدمات فناورانه مورد نیاز صنعت نفت»، اظهار داشت: امروزه در دنیا مقوله نوآوری باز(Open Innovation) بحث روز بوده و با توجه به ظرفیت های فناوری و نوآوری در سطح کشور بایستی حرکت به سمت تحقق آن برنامه ریزی شود. دکتر نویری در این خصوص افزود: در الگوی مبتنی بر نوآوری باز قوانین و دستورالعمل ها انعطاف لازم جهت انواع تعاملات با مراکز دانش بنیان را محیا می کنند و شرکت ها با برون نگری، رصد محیط پیرامونی(رصد فناوری)، تعامل با نخبگان، توسعه ظرفیت جذب فناوری و عرضه یافته های پژوهشی و کاربردی کردن آنها می توانند با هزینه کمتر سطح فناوری خود را ارتقا دهند.

وی اظهار داشت: در همین راستا بدون شک یکی از اصلی ترین چالش های فعلی صنعت نفت در راستای تقویت زنجیره ارزش و توسعه فناوری و نوآوری رصد چالش ها و موانع افزایش تولید و رصد فناوری و نوآوری متناسب با آن و استفاده از ظرفیت مراکز پژوهشی و شرکت های دانش بنیان است.

نویری در پایان عنوان کرد: دومین چالش، عدم تدوین دستورالعمل های لازم برای ثبت اختراع و نوآوری و مشوق های لازم برای عاملان اصلی نوآوری در بدنه صنعت نفت یعنی کارکنان فهیم بدنه وزارت نفت می باشد.

شناسه : 1410 30 آذر 1402 - 20:01 117 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.