حدیث روز
متن حديث

دوشنبه، 26 شهریور 1403 Monday, 16 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار خوزستان مطرح شد؛

آغاز احداث کارخانه تولید کود کمپوست در قالب سه پروژه برای اولین بار در اهواز/محوطه سازی، خرید دستگاه تِرنِر و طراحی خط پردازش کود کمپوست به مرحله اجرا رسید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز از آغاز احداث پروژه کارخانه تولید کود کمپوست برای اولین بار در اهواز خبر داد و گفت: این کارخانه به وسعت ۵۲ هزار متر مربع برای اولین بار در اهواز احداث شده که پس از آن می توان از زباله های تر برای تولید کود کمپوست استفاده کرد. 

پ
پ

به گزارش خط شهر، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار خوزستان در نمایشگاه بین المللی اهواز آغاز به کار کرد که شرکت ها و دستگاه های مختلفی به ارائه دستاورد های خود در این حوزه پرداختند. 

محمود ثابت قدم مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در این نمایشگاه با حضور در غرفه شهرداری اهواز در هفته پژوهش به تشریح برخی از اقدامات این سازمان که آن ها را در حوزه اقدامات پژوهشی، فناورانه و نوآورانه میتوان تلقی کرد پرداخت و اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند طبق وظیفه ای که بر عهده دارد در خصوص مدیریت پسماند های شهری اقداماتی انجام داده که از اهم آن اقدامات در خصوص موضوعات شهری می توان به موضوع "پلیکیشن هوشمند جمع آوری پسماند خشک " اشاره کرد. 

وی در ادامه توضیحات درباره اپلیکیشن هوشمند جمع آوری پسماند خشک افزود: این اپلیکیشن درواقع در زمینه "طرح تفکیک از مبدا زباله" در حال فعالیت است که از اواخر سال گذشته کار خود را آغاز کرده و تا کنون در شهر اهواز موفق به جمع آوری بیش از ۱۰۰ هزار کیلوگرم زباله خشک از شهروندان شده است. 

ثابت قدم فرآیند استفاده از این اپلیکیشن را این گونه تشریح کرد: همشهریان عزیز میتوانند این اپلیکیشن را در گوشی‌های هوشمند خودشان از طریق برنامه "بازار" دانلود کرده و پس از جمع آوری پسماند های خشک در محیط منزل یا محل کار خودشان، درخواست خود را در اپلیکیشن ثبت نموده و روز و ساعت خاصی برای تحویل این پسماندها را مشخص کنند تا پس از آن پسماندها از درب منزل و یا محل کارشان توسط عوامل این برنامه جمع آوری شوند. 

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز اضافه کرد: درقبال این زباله ها مشوق هایی هم به صورت نقد و هم به صورت غیر نقدی در اختیار شهروندان قرار داده می شود. بدین صورت که کیف پول شهروندی آن ها از این طریق شارژ شده و شهروندان می‌توانند شارژ مبایل تهیه کرده و یا از اپلیکیشن هایی مثل آپ و دیجی کالا خرید انجام دهند. 

وی به سایر مشوق های غیر نقدی اشارهدکرد و گفت: از دیگر مزایای این اپلیکیشن این است که شهروندان می‌توانند از قِبَل شارژ کیف پول شهروندی خود، به موسسات خیریه ای که در این برنامه ثبت شده اند کمک های عام‌المنفعه انجام دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز مقدار تولید زباله در شهر اهواز را تقریبا ۷۰۰ تن در روز عنوان کرد و گفت: حدود ۷۰ درصد از کل زباله های تولیدی از جنس زباله تر بوده که این نوع زباله از نوع زباله های مخرب و خطرناک برای طبیعت محسوب میشود که می بایست بازیافت شده و مجددا به چرخه تولید بازگردانده شود. 

ثابت قدم در خصوص موارد دیگری که سازمان مدیریت پسماند در حوزه اقدامات نوآورانه انجام داده به احداث کارخانه تولید کود کمپوست اشاره کرد و افزود: یکی از کاربرد های زباله تر تبدیل آن به کود کمپوست است که در خیلی از شهرها این کار انجام شده و ما هم امیدواریم بتوانیم امسال این کارخانه را به بهره داری برسانیم. 

وی از آغاز احداث پروژه کارخانه تولید کودکمپوست خبر داد و گفت: محوطه سازی به وسعت ۵۲ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال برای کارخانه، خرید دستگاه آلمانی همزن زباله یا همان "دستگاه تِرنِر" که مبلغ پیش پرداخت آن واریز شده و همچنین طرحی احداث خط پردازش کود کمپوست، سه پروژه‌ای است که در قالب احداث کارخانه کود کمپوست در حال انجام است.

شناسه : 1409 30 تیر 1403 - 09:33 176 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.