حدیث روز
متن حديث

دوشنبه، 26 شهریور 1403 Monday, 16 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
مدیر دبستان سرافرازان:

عزاداری فاطمیه تمرین کار گروهی و ارادت به اهل بیت بود

اهواز- رییس دبستان سرافرازان اهواز گفت: مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه که در این مدرسه برگزار شد تمرینی برای کار گروهی و مشارکت جمعی و نهادینه کردن ارادت به اهل بیت علیهم السلام بود‌.

پ
پ

به گزارش خبرنگار خط شهر سیده نرگس هاشمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانش آموزان دبستان سرافرازان اهواز از ابتدای تأسیس این مدرسه همواره در تمام امور مدرسه و مراسم ها و برنامه های پرورشی و فرهنگی و اجتماعی مشارکت داشته اند و استقبال کرده اند‌. 

او افزود: مدرسه سرافرازان همواره در زمینه امور پرورشی فعالیت داشته و انجام فعالیت های پرورشی را راهی برای تربیت و پرورش دانش آموزان و کشف استعدادهای آنها و ایجاد روحیه خودباوری و تمرین کارگروهی و تقویت حس مشارکت در اداره مدرسه در پیش گرفته است. 

رییس دبستان سرافرازان اهواز تصریح کرد: مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه که در این مدرسه برگزار شد تمرینی برای کار گروهی و مشارکت جمعی و نهادینه کردن ارادت به اهل بیت علیهم السلام بود‌.

  هاشمی گفت: برگزاری مراسم  عزاداری ایام فاطمیه با همکاری و همدلی معلمان، دانش آموزان و خانواده دانش آموزان به صورت کاملا خودجوش بود و خانواده های دانش آموزان علاقه خاصی به مشارکت در برگزاری این مراسم داشتند.

  او ادامه داد: مشارکت در برگزاری برنامه ها به ویژه برنامه های مذهبی و دینی توسط دانش آموزان باعث آشنایی و نهادینه‌ شدن عشق و ارادت به اهل بیت در دانش آموزان می شود و زمینه پذیرش هنجارهای اجتماعی را در آنها تقویت می کند.  رییس دبستان سرافرازان اهواز گفت: سنین نوجوانی و دوره دبستان بهترین فرصت و زمان برای آموزش هنجارهای اجتماعی و فرهنگی و تربیت فکری و اجتماعی آنهاست. 

  به گزارش خط شهر مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ظهر امروز در دبستان سرافرازان اهواز با مشارکت دانش آموزان این مدرسه و معلمان و با برپایی موکب عزاداری و توزیع چای و قهوه عربی و پخت نذری و تقسیم میان شهروندان برگزار شد.

حاج  آقا نیک سرشت از بنیاد علوی در گفت و گویی با اصحاب رسانه  در مدرسه سرافرازان ، در مراسم سوگواره حضرت فاطمه (س)  اظهار داشت: با عرض تسلیت ایام فاطمیه (س) خدمت شما عزیزان و تمامی دست اندرکاران برگزاری این مراسم معنوی امروز، که با هزینه  و همکاری فوق العاده خوب خانواده های محصلین به شکل باشکوهی در این مدرسه برگزار شد، تشکر میکنم.

ما هر چقدر بتوانیم مراسم مذهبی را چه در قالب جشن های مذهبی ، چه در قالب سوگواره های مذهبی گسترش و برگزار نماییم، درآینده فرزندمان در رده های سنی مختلف ، علی الخصوص در مقطع ابتدایی که فوق العاده آموزش پذیر و تاثیر پذیر از فضای پیرامونی خود  و اجتماع هستند را در این گونه مراسم بیشتر و بهتر خواهیم دید. 

در ادامه نیک سرشت افزود : طبیعتا معارف اهل بیت و مباحث اهل بیت و برکات اهل بیت، چراغ راه فرزندان ما خواهند بود. در نگاه مامدنظر ما و از منظر  اسلامی و دینی است مسلما برگزاری این مراسم هر چه بیشتر و بهتر  می‌تواند در  تربیت دینی فرزندان متبلور شود و جامعه ای عاری از انحرافات داشته باشیم به برکت اهل بیت (ع). 

  در ادامه نیک سرشت اشاره کرد: جامعه ما در آینده  هر بیشتر یک جامعه دینی خواهد بود. امیدوارم این اتفاق خوبی که  به همت مدیرمدرسه و  معلم های دلسوز و خانواده های فعال دانش آموزان را که  امروز شاهد آن بودیم و در برگزاری مراسم چه از منظر نظم،  بسیار نظم  خوبی را در این مراسم شاهد بودیم ، چه از منظر اجرا ، چه  از منظر مدیریت ، چه در بحث سخنرانی و تقدیر بسیار خوبی که از معلمین زحمت کش و پرتلاش این مجموعه و تقدیری  شایسته که از دانش آموزان  نمونه وفعال و این مجموعه شد ، را درآینده نزدیک در مدارس دیگر  استان خوزستان شاهد باشیم. بسیار در این مراسم حس معنوی خوبی داشتم و در موقع سخنرانی از شرکت فعال  دانش آموزان با معلومات بالای دینی لذت بردم . 

نیک سرشت  در پایان از زحمات اهالی رسانه در تبلیغ مبانی دینی و ارزشی در نظام اسلامی تشکر فراوان کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسه : 1371 22 آذر 1402 - 16:35 177 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.