حدیث روز
متن حديث

شنبه، 31 شهریور 1403 Saturday, 21 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1885 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

مراسم با شکوه یادبود فرزند صنعت نفت شادروان مهندس عالی پور

مراسم ختم مرحوم مهندس عالی پور مدیرعامل اسبق شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، بعد از ظهر دیروز، دوشنبه ۲۰ آذرماه با همکاری و هم اندیشی مدیریت ارشد مناطق و خانواده زنده یاد عالی پور، به همت روابط عمومی و با حضور جمع کثیری از پیشکسوتان، کارکنان، همکاران و گروه هایی از اقشار مختلف بومی استان، در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد.

پ
پ

در این مجلس ختم، حضرت آیت الله موسوی جزایری زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان، حضرت آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سردار خادم السید الشهدا فرماندهی قرارگاه کربلا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار اسبق خوزستان، تعدادی از نمایندگان اسبق استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، مدیرعامل پیشین شرکت ملی حفاری ایران،  مدیران عامل شرکت های بهره بردار تابعه مناطق نفتخیز جنوب، مدیران اسبق صنعت نفت، مدیران ارشد و کارکنان مناطق در کنار خانواده مرحوم مهندس عالی پور حضور یافتند.     در پی درگذشت مرحوم عالی پور، وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، وزیر پیشین نفت و برخی دیگر از مقامات کشور به طور جداگانه پیام‌های تسلیت صادر کردند که تعدادی از این پیام های در مراسم حاضر قرائت گردید.

     مهندس جواد اوجی وزیر نفت، در پیامی با تسلیت درگذشت شادروان عالی پور پس از همدردی با خانواده مرحوم، گفت: مهندس عالی‌پور سال‌های متمادی از عمر خویش را در مسیر خدمت به صنعت نفت ایران زمین گذراند و در هر جایگاه شغلی و مدیریتی از جمله در مدیرعاملی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، همواره منشأ خدماتی ارزشمند بود. 

   حضرت آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به عنوان سخنران ویژه مراسم در سخنان خود شادروان عالی پور را انسانی تلاشگر، متخصص و مردم مدار تلقی نموده و ضایعه درگذشت ایشان را به بستگان مرحوم و خانواده بزرگ صنعت نفت، تسلیت گفتند.     ایشان در ادامه بیانات خود اظهار داشتند: پس از حضور دکتر خجسته مهر و ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری از جانفشانی این پیشگامان جبهه نبرد اقتصادی متحیر شده و ایثار و رشادت های این تلاشگران را در رقم زدن رکوردهای تازه ایی در عرصه تولید همزمان با دوره تحریم های ظالمانه، شایسته تقدیر قلمداد نمودند. 

   در ادامه این مراسم بزرگداشت، پروفسور کرم زاده از چهره های ماندگار علمی کشور و از نزدیکان و بستگان این مدیر فقید صنعت نفت، به ذکر پاره ای از خصایص و ابعاد شخصیتی بارز شادروان مهندس عالی پور پرداخت. 

   روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب به اتفاق خانواده مصیبت زده عالی پور نیز دو کلیپ فاخر از مجموعه تصاویر و عملکرد میدانی مرحوم تدارک دیده که در اثنای مراسم به نمایش درآمد؛ همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکسی از چندین دهه خدمت غیرتمندانه ایشان در صنعت نفت برای مصیبت زدگان و دوستداران این خادم از دست رفته برگزار شد. 

   تلاش ها و هماهنگی مدیریت های عملیات غیر صنعتی، ترابری و پشتیبانی تولید همچنین حراست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در برگزاری هرچه باشکوه تر این مجلس ترحیم مثال زدنی و شایسته تقدیر بود. 

   در پایان این مراسم به نمایندگی از خانواده محترم شادروان عالی پور، پیام تقدیری به جهت مشارکت گسترده حاضرین از همه اصناف و اقشار، قرائت گردید. 

   مهندس بیژن عالی‌پور مدیر عامل و چهره با سابقه و اثرگذار صنعت نفت کشور بامداد روز، پنجشنبه  16 آذر ماه بر اثر عوارض ناشی از یک عمل جراحی درگذشت.

     او متولد سال 1328 بود، عالی‌پور دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه اکلاهمای مرکزی بوده و فعالیت در صنایع نفت و گاز را از سال ۱۳۵۴ در شرکت ملی نفت ایران آغاز کرد. وی از ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۶ به‌عنوان رئیس اداره کل ترابری مناطق فعالیت می‌کرد.

عالی پور در فاصله سالهای ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۲ معاونت راه و ساختمان شرکت مناطق نفتخیز را برعهده داشت و از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و عضو هیئت مدیره این شرکت بود. همچنین وی در فاصله سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بود.   

  شایان ذکر است صدا و سیما، شماري از اصحاب رسانه و پيشكسوتان و فعالان سياسي و اجتماعي استان، در مراسم ختم زنده ياد بیژن عالی پور حضور به هم رساندند. 

شناسه : 1364 21 آذر 1402 - 16:27 175 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.