حدیث روز
متن حديث

دوشنبه، 26 شهریور 1403 Monday, 16 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
دستاورد تصمیمات مسئولین برای حل مشکل تنگی نفس مردم اهواز؛

سرفه !

پ
پ

به گزارش خط شهر، وضعیت آلودگی هوای اهواز پس از چند هفته همچنان موجب تنگی نفس های مردم شده و بدون تعیین تکلیف راهکار مقابله با این آلودگی، مردم نیز در بلاتکلیفی تنگی نفس و تعطیلی به سر می برند. 

بنا بر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای چند هفته اخیر اهواز در وضعیت ناسالم و بسیار ناسالم قرار گرفته که به تیتر عمده رسانه های محلی استان تبدیل شده است. 

این در حالی است که این وضعیت تنها به اظهار نظرهای پراکنده مسئولین ذیربط منجر شد و هربار دستگاهی متهم داستان آلودگی هوای اهواز شد. 

این اظهار نظرها اما منجر به ارائه راهکار مقابله برای این آلودگی ها نبود و حتی به تعطیلی یک روزه کلیه ادارات و مدارس و دانشگاه ها نیز تبدیل نشد. 

در توصیف وضعیت آلودگی هوای اهواز می توان اشاره داشت که طبق اعلام معاونت درمان علوم پزشکی اهواز در هفته های اخیر، تنها طی یک روز ۲ هزار و پانصد نفر با مشکلات تنفسی به بیمارستان ها مراجعه کرده اند. 

در کنار این وضعیت، گلایه مکرر شهروندان و مخاطبان خط شهر نسبت به آلودگی هوا و وضعیت بد تنفسی، دلیلی است برای اهمیت رسیدگی ویژه به موضوع آلودگی هوای اهواز، شهری که بخاطر وجود صنایع متعدد آلاینده درون خود، به عنوان یکی از آلوده ترین شهرهای کشور و حتی جهان معروف است. 

شهری که در سال گذشته تنها یک روز هوای سالم را تجربه کرده و در سال جاری نیز قطعا وضعیت بهتری نخواهد داشت. 

حال اینکه با وجود چنین شرایطی اعلام این نکته از سوی مسئولین استان که "آلودگی هوا مقطعی بوده و در فضای مجازی آماری که میدهند مربوط به آلودگی مقطعی است" را تنها می توان شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و نادیده گرفتن حال بد مردم تلقی کرد. 

چرا که هم مشاهدات عینی، هم آمار پایش کیفی، هم آمار بیماران تنفسی و به طورکل زندگی مردم اهواز و نفس هایشان درگیر این آلودگی بوده به طوری که مسئولین بهداشتی و درمانی، مردم را از ترددها و فعالیت های غیر ضروری در سطح شهر منع کرده و تاکیدا استفاده از ماسک را سفارش کرده اند. 

این در حالی است که همچنان مسئولین برای حل موضوع آلودگی هوا تا کنون راهکاری عملی را آغاز نکرده و این انفعال موجب نارضایتی مردم استان و به ویژه مرکز استان خوزستان شده است. 

به گزارش خط شهر بنا بر آخرین اعلام نظر رئیس سازمان محیط زیست استان خوزستان، سوزاندن نیشکر و شلتوک ۲ عامل مهم آلودگی فعلی هوای اهواز بوده که در کنار شرایط خاص وجود صنایع آلاینده مثل نفت و فولاد، میطلبد با ورود ویژه استاندار خوزستان این موضوع که سلامت مردم ششمین شهر پرجمعیت کشور را به خطر انداخته، هرچه سریعتر مورد رسیدگی قرار بگیرد.

به قلم: آرش منجزی

شناسه : 1361 20 فروردین 1403 - 08:58 162 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.