حدیث روز
متن حديث

پنج شنبه، 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1885 تعداد خبرهای امروز : 2 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

خوزستان رتبه نخست کشور در تولید گیاهان گلدار گلخانه‌ای را دارد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به ظرفیت های کشاورزی این استان گفت: خوزستان رتبه نخست کشور در تولید گیاهان گلدار گلخانه‌ای را دارد.

پ
پ

به گزارش خط شهر از اهواز محمد حسنی نسب در گفت و گوی روز سه سه شنبه افزود: با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان و فراهم بودن عوامل محیطی، این استان رامی‌توان یکی از مراکز ذخایر ژنتیکی و قطب‌های اصلی گیاهان زینتی دانست.  وی افزود: سالانه بیش از ۳۶۵ میلیون شاخه گل بریده، انواع گیاهان زینتی و نشا در استان خوزستان تولید می شود.

  حسنی نسب با اشاره به اینکه خوزستان در تامین نیاز بازار داخلی گیاهان زینتی سهم قابل توجهی را دارد ادامه داد: بخش دیگری از تولیدات استان برای صادرات به کشورهای دیگر اختصاص داده می‌شود. 

وی اظهارکرد: استان خوزستان همچنین رتبه نخست تولید گیاهان گلدار گلخانه ای، رتبه دوم در تولید گل های شاخه بریده رز، مریم، گلایول، و شمعدانی و رتبه سوم را در تولید گل نرگس و انواع نشا در کشور به خود اختصاص داده است. 

بر اساس این گزارش، کارشناسان حوزه باغبانی، معتقد هستند با توجه به ظرفیت گلخانه ای و طبیعت ملایمی استان خوزستان در نیمه دوم سال، این ظرفیت وجود دارد که با سخت تلاش کشاورزان و مهیا کردن شرایط برای آنها، تولید گیاهان زینتی به ۲ یا سه برابر افزایش یابد. 


منبع خبر: ایرنا
شناسه : 1288 14 آذر 1402 - 09:49 133 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.