حدیث روز
متن حديث

جمعه، 30 شهریور 1403 Friday, 20 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1885 تعداد خبرهای امروز : 2 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

الگوی موکب داری حل کننده آسیب های اجتماعی و فرهنگی

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به اینکه فرهنگ موکب داری به عنوان یک الگو فرهنگی می تواند بسیاری از آسیبهای اجتماعی و فرهنگی را حل کند از استاتید دانشگاه و حوزه انتظار داریم که در خصوص این فرهنگ بخوانند و بنویسند و تدریس کنند چرا که این الگو نیاز به مطالعه و توسعه دارد. 

پ
پ

به گزارش خبرنگار خط شهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی در اختتامیه دومین سوگواره ملی پایتخت موکب ها که شامگاه یکشنبه ۱۲ آذرماه در مجموعه گیت بوستان در اهواز برگزار شد با اشاره به نقش مهم خوزستان در کشور اظهار کرد: در خوزستان در محورهای مختلف علمی، فکری، فرهنگی و سیاسی سرآمد هستیم. 


وی با اشاره به رویداد سوگواره پایتخت موکب ها در خوزستان، افزود: خرد جمعی مردم خوزستان باعث شد به شکل حقیقی و بدون نامگذاری هیچ دستگاه یا ارکان دولتی، نام "پایتخت موکب ها" که نامی شایسته برای این رویداد ملی است در خوزستان نهادینه شود. 


قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: همه طراحان و سیاستگذاران فرهنگی در دنیا تلاش میکنند الگویی برای فرهنگ جوامع خود طراحی کنند اما در کشور ما و کشور همسایه یک فرهنگ بسیار غنی به نام فرهنگ موکب داری به شکلی زیبا در کشورهای ایران و عراق به ویژه در دهه اخیر رونق گرفته که به برکت وجود اباعبدالله الحسین (ع) است. 


وی اضافه کرد: در جوامع برای طراحی الگوهای فرهنگی، فستیوال ها و برنامه های متعددی برگزار میکنند در حالی که این فرهنگ یعنی فرهنگ موکب داری با پیوست های غنی که دارد به صورت خودجوش شکل گرفته و روز به روز قوی تر میشود.


حریزاوی با اشاره به این نکته که اصرار بر الگوی فرهنگ موکب داری می تواند بسیاری از آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ما را حل کند، افزود: از استاتید دانشگاه و حوزه انتظار داریم که بیایند و در خصوص این فرهنگ بخوانند و بنویسند و تدریس کنند چرا که این الگو نیاز به مطالعه و توسعه دارد. 


قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ما در جایگاهی نیستیم که از هزاران هزار موکب داری که در ایام عزاداری اباعبدالله(ع) خدمت میکنند تشکر کنیم و کسی نمیتواند هیچوقت آمار دقیقی از این خدام الحسین (ع) ارائه کند اما برای آن ها دعا میکنیم و انتظار داریم اصحاب رسانه در ترویج این فرهنگ نیز نقش مهم خود را ایفا کنند.

شناسه : 1280 13 آذر 1402 - 02:32 160 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.