حدیث روز
متن حديث

پنج شنبه، 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1885 تعداد خبرهای امروز : 2 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

ذائقه های فرهنگی هر سه سال تغییر میکند/ ضرورت ایجاد گفتمان و چیدمان جذاب برای جذب جوانان به مساجد

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور گفت: تغییرات ذائقه های فرهنگی، زمانی در بازه های ده و بیست ساله تغییر میافت، اما در حال حاضر میتوان گفت هر سه سال ذائقه های فرهنگی نسل های جوان عوض شده که البته نشان از زنده بودن نسل جامعه ما دارد اما برای عقب نماندن از این تغییرات فرهنگی باید گفتمان و چیدمانی در مساجد ایجاد کنیم تا جوان امروزی بتواند با مسجد ارتباط برقرار کند.

پ
پ

به گزارش خبرنگار خط شهر، امروز یکشنبه ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲، حجت الاسلام والمسلمین کمال خداداده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: مساجد سنگر و عرصه خدمت رسانی به مردم هستند. تا امروز ۴۳ سال مردم پای این انقلاب ایستادند که مساجد و بچه های مساجد در صف اول این ایستادگی بودند.  وی افزود: تفکر حاکم بر مساجد باید تغییر پیدا کند و همه ما باید مساجد را کارخانه های انسان سازی بدانیم. 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تصریح کرد: باید گفتمان، ادبیات و چیدمانمان را در مساجد اصلاح کنیم تا بتوانیم با جوان و نوجوان امروزی ارتباط  برقرار کنیم چرا که نوجوان امروز در دنیای متفاوتی زندگی میکند.  

خداداده ادامه داد: ما دنبال عددهای بزرگ نیستیم، دنبال شکل گیری ارتباطی هستیم تا در آن مردم با نمایندگان گفتمان مساجد ک کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند ارتباط برقرار کنند.

   رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور گفت: به فرموده امام خمینی (ره ) ما برای اداره مساجد، جذب مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان انقلاب کردیم و باید رویدادهای فرهنگی، هنری را در مساجد برنامه ریزی و اجرا کنیم.  وی به موضوع تغییرات فرهنگی در نسل ها اشاره کرد و گفت: ما در جامعه ای انسانی زندگی میکنم که نو شدن به معنای زنده شدن است، لذا این تغییر نسل ها و فرهنگ نسل ها موضوعی طبیعی است که نشان از زنده بودن نسل جامعه ما است.  

خداداده اضافه کرد: این نو شدن های تربیتی، زمانی در بازه های ده و بیست ساله شکل میگرفت، اما در حال حاضر میتوان گفت هر سه سال ذائقه های فرهنگی نسل های جوان عوض شده که البته نشان از زنده بودن و نو شدن دارد و از نظر ما به آن نمیتوان به عنوان یک نکته منفی یاد کرد؛ اما باید برای عقب نماندن از این تغییر ها گفتمان و چیدمانی در مساجد ایجاد کنیم تا جوان امروزی بتواند با مسجد ارتباط برقرار کند.

  رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: در حوزه کارهای هنری کانون های مساجد ماهیانه ۱۲ سرود تولید می‌شود که در صدا و سیما، مدارس و مراکز فرهنگی کشور پخش شده و تا به امروز مورد استقبال فراوانی قرار گرفته اند. 

خداداده گفت: در زمینه رشد و توسعه تئاتر نیز در مساجد گام های خوبی تا به امروز برداشته شده است. تئاتر در آینده نزدیک در مساجد به شکل بسیار حرفه ای دنبال خواهد شد و نتیجه این برنامه های فرهنگی گسترده قطعا در چند سال آینده نمود پیدا خواهد کرد.  

وی با بیان اینکه باید نهضت بازگشت به مساجد را دنبال کنیم، تصریح کرد: با روش‌های مختلف باید سعی در جذب جوانان و نوجوانان کشور به مساجد را دنبال کنیم؛ متاسفانه شرایط زندگی امروز امکان حضور در مساجد را محدود کرده است ولی ما با تلاش و برنامه ریزی های بسیار موانع را برای حضور پرشور مردم در مساجد را در آینده ایی نزدیک خواهیم برداشت.

شناسه : 1279 12 آذر 1402 - 20:38 143 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.