حدیث روز
متن حديث

دوشنبه، 26 شهریور 1403 Monday, 16 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

تجمع ۳۰ هزار نفری بسیجیان در استان خوزستان

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) گفت: طبق برنامه هرساله پنجم آذر ماه تجمع ۳۰ هزار نفری بسیجیان درمرکز استان و در مراکز شهرستان ها به شکل همزمان برگزار میشود.

پ
پ

به گزارش خبرنگار خط شهر، شنبه ۲۷ آبان ماه سردار سرتیپ حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج ) خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت تشریح برنامه های هفته بسیج اظهار کرد: حوادث تلخی در منطقه در حال وقوع است و ملت مظلوم فلسطین نیاز به کمک و پشتیبانی مادی و معنوی دارند. علاوه بر مردم ما، دل تمام مردم در سراسر دنیا به خاطر مظلومیت مردم فلسطین به درد آمده است.


در ادامه سردارسرتیپ شاهوارپور افزود؛این جنایات محکوم ونابخشودنی است.ملت ما ملت مقاومی هستند ودر تاریخ مقاومت‌های مردم ما ثبت شده است.حماس و رزمندگان فلسطینی دست از مبارزه بر نخواهند داشت همچون مردم مقاوم ما که هشت سال در دفاع مقدس جنگیدند و شهدای بسیاری تقدیم کردند که بسیاری از این شهدا از بسیج بودند.این از نشانه های بسیج است که هر جا که بتواند برای خدمت به مردم وارد عرصه خدمت رسانی می‌شود از سیل و زلزله گرفته تا نیروهای جهادی عمرانی در روستاها و شهرها.

سردار شاهوارپور در ادامه با تبریک هفته بسیج به ملت شریف ایران، به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت: شعار محوری هفته بسیج ؛بسیج امید ملت ایران  نام گرفته است.

برنامه ها از روز ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲ که روز اول هفته بسیج است آغاز خواهند شد.به نام بسیج جهاد خدمات سازندگی .

روز دوم ۲۹ آبان ماه روز بسیج پیشرفت عزت و افتخار نام گرفته است.

روز سوم ۳۰ آبان ماه بسیج پیشرفت عزت و افتخار روز چهارم اول آذر ماه روز بسیج ولایت باور،ولایت انقلابی نام گرفته است.

روز پنجم دوم آذر ماه روز بسیج مقاومت ایثار و شهادت نام گرفته است.

روز ششم سوم آذرماه روز بسیج ایمان بصیرت و انتظار نام گرفته است.

روز هفتم چهارم آذرماه روز بسیج جهادعلمی اعتدال فرهنگ و هنر نام گرفته است.

روزهشتم،  پنجم آذر ماه روز بسیج دفاع امنیت و اقتدار نام گذاری شده است.

در ادامه سردار افزود؛ ۵ آذر ماه روزی است که حضرت امام ره ، این روز را روز بسیج در سال ۱۳۵۸ اعلام کردند.برنامه های هفته بسیج بسیار مختلف و متنوع هستند.در شهرستان و محلات ۷۳۶ برنامه پایگاه‌های مقاومت بسیج پیش بینی شده که اجرا خواهند شد.درسطح استان و در بین اقشار مختلف ۲۰۳ برنامه اجرا خواهد شد.که در مجموع این برنامه ۱۹۳۹ برنامه خواهند بود.

در ادامه سردار  شاهوارپور افزود؛ حوزه خدمات رسانی و سازندگی در بخش خدمات رسانی ۲۲ محور را داریم.در شهرستان ها نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی و افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی را  در این هفته داریم.راه اندازی کارگاه‌های کارآفرینی در بسیاری از شهرستان فعال بوده و برای کارآفرینان دوره های خیاطی و صنایع دستی تبدیلی برگزار خواهد شد.

در حوزه خدمات رسانی افتتاح منازل مددجویان و افتتاح مدرسه را در برنامه داریم.گروههای جهادی درمانی در مناطق محروم را داریم.خدمات عمرانی به مددجویان کمیته امداد را در برنامه هایمان داریم.واکسناسیون دام وطیور.اهدای جهزیه،میز خدمت بسیج سازندگی هم در برنامه هایمان گنجانده شده است.رزمایش کمک مومنانه پزشکان جهادی را داریم.کاشت نهال که با توجه به هدفگذاری توسعه فضای سبز و بیابان زدایی حائز اهمیت است.

در ادامه سردار شاهوارپور تصریح کرد؛غبار روبی از مزار شهدا هم در برنامه های هفته بسیج گنجانده شده است.که در روز پنج شنبه انجام خواهد شد.نواختن رنگ بسیج در مدارس، هم جز تولیدات فرهنگی است.گفتگو خبری با نخبگان در صدا وسیما.برپایی نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی .اجتماع دختران حاج قاسم هم جز برنامه های فرهنگی این هفته است.اردوهای راهیان پیشرفت و برگزاری همایش های روشنگری هم جز این برنامه هاست.افتتاح کتابخانه ها و برگزاری یادواره آبروی محله هم در هفته بسیج جز برنامه ها این هفته هستند.

پنجم آذر ماه هم طبق برنامه هر ساله تجمع ۳۰ هزار نفری درمرکز استان و در مراکز شهرستان به شکل همزمان برگزار خواهدشد.در پایان به وام های خود اشتغالی اشاره شد که در دوماه آینده با همکاری بانک‌های مربوطه در اختیار کارآفرینان قرار خواهد گرفت.

خبرنگار : اعظم صمدزاده

شناسه : 1196 27 آبان 1402 - 14:46 159 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.