حدیث روز
متن حديث

پنج شنبه، 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1885 تعداد خبرهای امروز : 2 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

به زودی مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره ی بین المللی قصه گویی استان خوزستان در اهواز برگزار میشود

 مدیر کل کانون پرورش فکری استان خوزستان از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ی بین المللی قصه گویی استان خوزستان در ۲۸ و۲۹ آبان ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در فاز دو پادادشهر برگزار خواهد شد خبر داد.

پ
پ

به گزارش خبرنگار خط شهر، مدیرکل کانون پرورش فکری استان خوزستان حبیب آل کرد-امروز چهارشنبه بیست وچهارم آبان ماه- در نشست خبری  با موضوع برگزاری مرحله استانی ۲۵ جشنواره بین المللی قصه گویی استان خوزستان ، با اصحاب رسانه اظهارکرد: این جشنواره با شعارباغ سه لبخند بسازیم، در ۲۸ آبان افتتاح و در ۲۹ آبان ماه به کار خود پایان خواهد داد.

آل کرد در ادامه افزود؛ از ابتدای شهریور ماه  مقدمات این جشنواره آغاز شد که در ابتدا ۲۳۰ نفر شرکت کننده داشتیم، که ۲۴ قصه توانستند به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا کنند.آثار در سه بخش اجرا  ودوری خواهند شد.بخش اول بخش ملی که در دو محور کلاسیک و مدرن اجرا خواهند شد و بخش دوم  آیین سنتی و بچه سوم بچه های غزه ، اجرا و داوری خواهند شد.

در ادامه آل کرد تصریح کرد، اهداف کلی جشنواره تقویت جایگاه قصه گویی ایرانی در جهت ثبت قصه گویی است. و عمومی سازی و مردمی سازی قصه گویی در اقشار مختلف جامعه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است. قصه گویانی ازاهواز،هندیجان،دزفول،آبادان، اندیمشک،مسجدسلیمان،ماهشهر،بندرامام خمینی ره، باغملک،شوشتر،ایذه در این جشنواره شرکت خواهند داشت.

در ادامه افزود؛ نفرات اول تا سوم جشنواره در جشنواره کشوری به رقابت خواهند پرداخت.جشنواره کشوری قصه گویی در تهران یا یزد در شب یلدای امسال برگزار خواهد شد. احتمال میزبانی یزد در جشنواره کشوری بیشتر از تهران خواهد بود. این جشنواره با همکاری نهاد و ارگان های مختلف استان برگزار خواهد شد.که شامل استانداری خوزستان،دانشگاه فرهنگیان،بنیادعلوی،سازمان نوسازی مدارس،آموزش وپرورش خوزستان،معاونت اجتماعی نیروی انتظامی،و سازمان های مردم نهاد میباشد.

آل کرد در ادامه افزود ، داورها از سه استان برای داوری در جشنواره حضور خوهند داشت‌. از استان خوزستان سرکار خانم بساک کاظمی از استان کهگیلویه وبویر احمد سرکار خانم فرحناز رحیمی ، از استان چهارمحال وبختیاری سرکار خانم زیبا علیخانی خواهند بود.و در بخش داوری آیین سنتی سرکار خانم مدینه خورشیدی و سرکار خانم رحیمی علیخانی از کهگیلویه وبویراحمد، داوری این جشنواره را بر عهده خواهند داشت.

در ادامه آل کرد تصریح کرد،  ۲۸ آبان ماه ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه آیین افتتاحیه برگزار می‌شود و بعد از آن شروع به اجرای آثار را خواهیم داشت تا ساعت ۱۷ و۳۰ دقیقه و در روز دوم ۲۹ آبان ماه هم اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد و در روز دوم در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه الی ۱۶ نشست آموزش قصه گویی را خواهیم داشت.

بازدید کننده ها از تیم های کانون دانش آموزان مدارس هدف خواهند بود.که برای بازدید کننده ها ایستگاه‌های فرهنگی ،هنری تهیه شده که برای سرگرمی و یادگیری بازدیدکنندگان دانش آموز در نظر گرفته شده است.

این ۴۲ قصه ی گوی برتر در۲ روز در مناطق محروم و کم برخوردار  اجرای برنامه خواهند داشت. ده منطقه شهری و روستایی از قبل مشخص شده اند.در شب یلدا در۵۴ مرکز ثابت و ۶ مرکز سیار بعلاوه معاون فرهنگی هنری به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

در ادامه آل کرد تصریح کرد،آثار راه یافته به جشنواره ثبت ملی خواهند شد و با کیفیت خوب تصویر برداری و در سایت کانون پرورش فکری  بارگزاری خواهند شد و در معرض علاقمندان خواهند گرفت.

خبرنگار : اعظم صمدزاده

شناسه : 1175 24 آبان 1402 - 12:14 106 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.