حدیث روز
متن حديث

دوشنبه، 26 شهریور 1403 Monday, 16 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

اواخر ماه جاری شرایط اعزام به حج عمره مشخص خواهد شد

مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: طبق توافقی که اخیرا‌ً بین دو کشور ایران و عربستان صورت گرفت سفر به حج عمره و به زودی از سر گرفته می‌شود و اگر خط هوایی عمره برقرار بشود صف انتطار بسیار کوتاه خواهد شد.

پ
پ

به گزارش خط شهر، محمد امین یاقوت مدیر حج و زیارت استان خوزستان در رابطه با برخی آگهی‌های تبلیغاتی سفر حج عمره که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اظهار کرد: هنوز سفر حج عمره از سر گرفته نشده اما طبق توافقاتی که مابین دو کشور ایران و عربستان صورت گرفته مقرر شد اواخر این ماه شرایط اعزام به حج عمره مشخص ‌شود. 

وی افزود: اگر کشور عربستان برای اعزام حجاج ایرانی محدودیت ویزا را قائل شود مجبور هستیم به همان  تعدادی که مجوز داده‌اند حجاج را اعزام کنیم اگر نه تعداد بیشتری را اعزام خواهیم کرد. 

مدیر حج و زیارت استان خوزستان با بیان اینکه به دلیل مشکلات سیاسی پیش آمده مابین دو کشور ایران و عربستان از 96  تا کنون سفر به حج عمره نداشتیم، گفت: افرادی که در  سال 90 برای حج عمره ثبت نام کرده بودند همان سال اعزام شدند و کسانی که در  سال 91 ثبت نام کردند براساس قرعه‌کشی اعزام شدند. 

یاقوت بیان کرد: طبق توافقی که اخیرا‌ً بین ایران و عربستان صورت گرفت سفر به حج عمره  به زودی از سر گرفته می‌شود و چنانچه خط هوایی عمره برقرار شود صف انتطار بسیار کوتاه خواهد شد.

  وی با تاکید بر اینکه اگر پرواز ایران با عربستان نیز باز بشود عده‌ای به جداگانه هم می‌توانند سفر کنند، عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته زمان سفر به حج عمره  ده روز باشد. 

یاقوت افزود: با توجه به اینکه چند سال است که خط سفر به حج عمره متوقف شده بود در حال حاضر شش میلیون نفر ثبت‌نامی در صف انتظار سفر هستند. 

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا توافقات صورت گرفت بر هزینه‌های سفر تاثیر خواهد گذاشت، گفت: در بحث حج عمره دلار و قیمت مطرح می‌شود باید ببینیم دولت و بانک مرکزی به چه قیمتی  ارز را در اختیار سازمان حج و زیارت می‌گذارد هر چه ارز بیشتر بدهند سفر ارزان‌تر خواهد شد. 

به گزارش خط شهر، کشور عربستان برای اعزام حجاج با 50 کشور اسلام تفاهم نامه‌ای را منعقد کرده است و به آن‌ها بلیط پرواز می‌دهد. کشور ایران از جمله کشورهایی است که هم در موسم حج هم در سفر به حج عمره بیشترین اعزام به عربستان را دارد. 


منبع خبر: خبرگزاری فارس
شناسه : 1164 23 آبان 1402 - 10:47 138 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.