حدیث روز
متن حديث

دوشنبه، 26 شهریور 1403 Monday, 16 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول:

حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه نشان‌دهنده سکوت وحشتناک بین‌المللی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در غزه نشان‌دهنده تبعیض حقوق بین‌الملل و سکوت وحشتناک در این زمینه است و هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای در این خصوص وجود ندارد.

پ
پ

به گزارش خط شهر دکتر علیرضا خسروپناه با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی اظهار کرد: بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو که در سال ۱۹۴۸ تصویب و در سال ۱۹۵۰ لازم‌الاجرا شد، در جنگ‌ها حمله به مراکز درمانی، مدارس و مراکز اینچنین ممنوع است و این موارد در همه جنگ‌ها به عنوان خط قرمز مداخله جنگ تلقی می‌شوند. 

وی افزود: برای همه دنیا پذیرفته شده است که در جنگ‌ها هیچوقت نباید به بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و مجروحان و رزمندگان جنگی در آمبولانس‌ها شلیک شود یا مورد هجمه قرار بگیرند اما می‌بینیم در غزه همه قوانین بین‌المللی توسط رژیم غاصب صهیونیستی زیر پا گذاشته شده است و جامعه جهانی مانند گذشته به صورت تبعیض‌آمیز به این مساله نگاه می‌کند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: سال‌ها در آفریقای جنوبی، بومیان این منطقه مورد ظلم و بیداد سفیدپوستان قرار گرفتند و دنیا سکوت کرد. جامعه و حقوق بین‌الملل، یک حقوق کاملا تبعیض‌آمیز است و همیشه نظام جمهوری اسلامی بر این موضوع تاکید می‌کند و می‌گوید جامعه بین‌الملل رفتار تبعیض‌آمیزی دارد.  خسروپناه با اشاره به کشته شدن بیش از ۳۰ نوزاد در پی قطعی برق و دستگاه‌های تنفسی در بیمارستانی در غزه نیز عنوان کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از کادر درمانی حین ماموریت در غزه کشته شده‌اند، بیمارستان‌ها مستقیما مورد حمله قرار گرفته‌اند و حتی آب و برق و امکانات اولیه آن‌ها قطع شده است.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در غزه نشان‌دهنده تبعیض حقوق بین‌الملل و سکوت وحشتناک در این زمینه است و هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای در این خصوص وجود ندارد.

  خسروپناه با اشاره به اعلام آمادگی پزشکان برای کمک به مردم مظلوم غزه، گفت: هر آن اعلام شود، کادر درمان حاضرند به این منطقه بروند و کمک کنند.  وی بیان کرد: خوشبختانه ملت‌ها بیدار شده‌اند و شاهد راهپمایی عظیمی در لندن و اعلام برائت مردمی در دیگر کشورهای اروپایی بوده‌ایم و باید این موارد شفاف‌تر و رساتر اعلام شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ماهیت این رژیم غاصب و ظلم این رژیم به مردم مظلوم فلسطین باید بیش از پیش عیان شود. در حال حاضر می‌بینیم تجمعاتی با حضور همه مردم دنیا برگزار می‌شود و هیچ وقت شاهد چنین اجماعی مانند اجماع کشورهای مختلف جهان نبوده‌ایم. 

خسروپناه با اشاره به اقداماتی که باید در حوزه بین الملل برای دفاع از مردم غزه انجام شود، بیان کرد: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی حرکت‌های خوبی انجام داده و انتظار می‌رود دیگر کشورها به ویژه کشورهای مسلمان به اجماع برسند و این رژیم غاصب را تحریم کنند.

  وی گفت: همچنین مردم می‌توانند با کمک‌های مالی به مردم غزه کمک کنند تا اگر اجازه داده شود، کمک‌های امدادی و اقلام غذایی به دست مردم مظلوم غزه برسد.  


منبع خبر: ایسنا
شناسه : 1156 22 آبان 1402 - 10:59 140 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.