حدیث روز
متن حديث

پنج شنبه، 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1883 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز خبر داد

کشت گونه‌های گیاهی مقاوم و بومی در اهواز تا اردیبهشت سال آینده

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز بر لزوم تامین ۱۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای شبکه انتقال آب خام تاکید کرد.

پ
پ

علی‌اصغر اسداللهی در مراسم آغاز کاشت درختان نخل مثمر در شهر اهواز که امروز (۷ آبان‌ماه) انجام شد، با تسلیت شهادت مظلومانه مردم فلسطین اظهار کرد: این مراسم برای ترویج سنت حسنه کاشت درختان و نگهداری از درختان به ویژه درختان مثمر است و نخل به عنوان نمونه و طلایه‌دار درختان مقاوم، مثمر و بومی منطقه انتخاب شده است. شورای شهر و شهردار اهواز قول داده بودند که این مراسم برگزار شود بنابراین در آغاز فصل کاشت، این کار انجام شده است. 

به گزارش خط شهر، وی افزود: برای داشتن فضای سبز پایدار، سه عنصر اصلی آب پایدار، بستر مناسب و گونه مقاوم مورد نیاز است. آموزش و همراهی مردم و پرسنل نیز در این زمینه بسیار مهم است.

  مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: در خصوص تامین آب پایدار، امسال ۵۲ میلیارد تومان برای توسعه شبکه آب خام مناطق تخصیص یافته و کار در حال انجام است.

در خصوص شبکه انتقال نیز برای انتقال آب خام ۱۵۱ میلیارد تومان نیاز است که تامین آن در حال پیگیری است و امیدواریم با مساعدت، آب پایدار به مناطق شهرداری برسد تا از سال بعد شبکه‌های توزیع و گسترش اجرا شوند.

  وی بیان کرد: در خصوص بستر خاک نیز بهبود کیفی خاک و برای داشتن فضای سبز سرسبز و شاداب در برنامه این سازمان است و در حال پیگیری است.

همچنین با همراهی و همکاری استادان و دانشگاهیان، گونه‌های مقاوم و بومی شناخته شده‌اند و بر اساس طرح‌ها و محل‌های مناسب پیش‌بینی شده، به چند روش در فصل زراعی که تا اردیبهشت‌ماه طول می‌کشد، در سطح شهر کشت می‌شوند. 


منبع خبر: ایسنا
شناسه : 1051 08 آبان 1402 - 13:57 123 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.