گروه : ---
ساعت : 11:02
شناسه : 286
تاریخ : 01 اردیبهشت 1401
فرق خونین حقیقت فرق خونین حقیقت

به گزارش خط شهر، ماه مبارک رمضان،فصل بندگی و انس باقرآن کریم است،ماهی است که بهارکتاب الرّحمن و هنگامه تفسیرآیات الهی است،اماهمین ماه سراسرمعنویّت در دل خود بهاری دارد که طراوت ماه مبارک رمضان مرهون بهاری بنام *(لیلة القدر)* است. این شب با عظمت از این جهت دارای شکوه وجلالت خاص و دارای تأثيرفراوان درزندگی بندگان خداست که متصل به حجّت های الهی است. *(شب قدر)* از سویی به گوهرگیتی،جوهره خلقت،صدیقه شهیده حضرت زهرا(سلام الله علیها)دارد،زیرا بانوی نمونه هستی همان *(حقیقت لیلة القدر)* است.از سویی دیگرشب قدر به شهیداین شب یعسوب الدّین،امام المتقین و امیرالمؤمنين حضرت على بن ابى طالب(عليه السلام)ارتباط دارد واز جهت دیگر *(لیلة القدر)* شبى است كه ملائكه الهى تابه سحربه حجّت زمان،ولی عصر،بقیة الله الأعظم حضرت مهدی موعود موجود(عجل الله تعالی فرجه الشریف)نازل می شوندوهمین مسأله باعث شده تاشب قدرازديگر شبهای سال متمایزگردد.اما زمانی که به زیبایی شب قدر دقت کنیم متوجه می شویم *(حقيقت لیلة القدر)* فداى مظلوميّت *(شهید لیلة القدر)* مى شود.درشب قدرهمانقدركه بایددر حدّخودمان به *(حقیقت لیلة القدر)* يعنى حضرت صديقه كبرى فاطمه زهرا(سلام الله عليها)معرفت پیدا کنیم،به همان میزان باید *(شهیدلیلة القدر)* يعنى حضرت اميرالمؤمنان على بن أبى طالب(صلوات الله عليه)را بشناسيم ودرغير اين صورت درنصرت ویاری امام عصرمان کم کاری خواهیم کرد یا به بیان روشن ترهمچنانی که درعصر امام المتقین حضرت علی بن ابی طالب(علیه السلام)جامعه اسلامی از نصرت امامش سرباز زد و تنهاسپاه مولاعلی(علیه السلام)حضرت زهرا(سلام الله علیها)بود،مانیزمانند مردم عصر علوی ازیاری امام زمان خویش بازمیمانیم.پس *(لیله القدر)* صرفا شب مناجات وتوبه نیست،شب بیدارشدن است نه بیدارماندن،شبی است که بااشک و انابه به محضرپروردگاربایدقلب را صیقل داده و آماده یاری حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)شویم. حال سؤال اين است كه چگونه باید خودآزمایی کنیم و از تاریخ درس عبرت بگیریم تادرموقع یاری حضرت بقیة الله الأعظم(عجل الله تعالى فرجه الشريف)دچارلغزش و بی تفاوتی نشویم؟زمانی که به وقایع پس از شهادت پیامبراعظم(صلی الله علیه وآله)دقت کنیم چند نکته را به وضوح خواهیم دیدکه درکنارهم گذاشتن این نکات منجر به بی تفاوتی جامعه اسلامی نسبت به عدم نصرت امیرمؤمنان حضرت على(عليه السلام) و منتهى به غصب خلافت و پس از سالها به شهادت آن حضرت ختم شد.از جمله نکات مذکور می توان به:عناد و حسادت به عظمت و جایگاه خاص مولی الموالی حضرت علی(علیه السلام)درآیات قرآن و روایات شریفه نبوی،خسته شدن مردم از جنگ با دشمنان اسلام،تبلیغات وسیع و شوم دستگاه جبّارمعاویه،سفره های رنگین و وعده های معاویه حتّی به موجّهین جامعه اشاره کرد.وقتی فضای جامعه در این حدّاز انحراف و بی تفاوتی قرار بگیردتنها خون مطّهرزهرای مرضیه(سلام الله علیها)است که مردم را بیدارمیکندتابدانند مولی الموحدین علی(علیه السلام)حقیقت محضی است که باید تاسر حدّمرگ ازآن ساحت قدسی دفاع کرد.اگر مادرعصر غیبت کبری نتوانیم ازعبرتهای تاریخ حیات اهل بیت(علیهم السلام)درس بگیریم واگر نتوانیم سرباز حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)باشیم و با جهاد تبیین از قائمیّت امام زمان(علیه السلام)وفرهنگ ناب مهدویّت دفاع کنیم،مجددا همان واقعه ای اتفاق می افتد که ۱۴ قرن پیش برای امام الموحّدین حضرت علی بن ابی طالب(علیه السلام)درمسجد کوفه پیش آمد.درآن مکان پرحادثه و سحر دهشتناک فرق توحید شکافته شد،محراب نماز مولی غرق به خون گردیدو ارکان هدایت تهدیم شد.درسحر نونزدهم رمضان المبارک اسلام پیشوایی را از دست می دهد که نه تنهاشخصیت الهی و ملکوتی حضرتش،بلکه مسیر و سیره آن وجود هزاربُعدی،خودصراط مستقیم خدا و عروة الوثقاى گیتی بود.درآن سحرجانکاه فرق حقیقت دونیم گشت وخونین گردید و برای همیشه راه اسلام عزیز از آن مسیر وحیانی و حِکَمی خویش خارج شد و افرادی مدعی خلافت گردیدند که ردای این منصب زیبنده قامت آنان نبودو این چنین است اسلام پس از شهادت مولای متقیان حضرت علی بن ابی طالب(علیه السلام)و ائمه اطهار(علیهم السلام)دچار اختلافات شدید گردیدو تمامی مشکلات جهان اسلام بخاطر این است که غاصبان خلافت ائمه توحید رابرای انحراف نمودن دین به شهادت رساندندتا مردم نسبت به شریعت حقیقیجاهل باشند و خلفا ب امیال باطل خویش برسند و اگر درعصرغیبت آخرین ذخیره از دودمان نبوت و امامت،برای ظهور خورشید حقیقتِ مهدوی زمینه سازی نکنیم هیچ بُعدی ندارد ازبین مسلمانان کسی پیدا شده و امام عصر(علیه السلام)را به شهادت برساند،قبل از آنی که یهود ونصاری اقدام به شهادت حضرت ایشان نمایند.پس در شب قدنباید صرفا بیدارماند،بلکه باید بیدارشدو علاوه بر انس باقرآن ودعا،استغفار و انابه به محضر ربوبی،توسل به ذوات مقدّسه ائمه هدی(علیهم السلام)باید به خود بیائیم و برای یاری حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)یک صدای واحدشده و عهد ببندیم برای تعجیل درفرج از شب قدر شروع کرده و عمل خویش راپاک وخالص نموده و بوسیله جهاد تبیین عوامل عدم یاری اهل بیت(علیهم السلام)توسط جامعه اسلامی رابیان کنیم،شاید به این وسیله در فرج ایفای نقش نموده باشیم.

امین بهرامی