مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان گفت: استفاده از کانالها و صفحه معتبر در رسانهها و سکوهای مجازی جهت نشر محتوای چند زبانه میتواند به جذب گردشگران خارجی و افزایش شهرت خوزستان در سطح بینالمللی کمک کند.
امیر طرفیانی مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان در حاشیه بازدید از غرفه خوزستان در هفدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: در نمایشگاه امسال، استقبال پرشوری از غرفه خوزستان صورت گرفته است. اداره کل میراثفرهنگی گردشگری و صنایع دستی خوزستان که با هدف نمایش جاذبههای گردشگری با اتکا بر موقعیت خاص طبیعی و جغرافیایی همچنین بارزه های فرهنگی و توانمندی های حوزه صنایعدستی استان در این رویداد شرکت کرده، توانسته است توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کند و محل پر ازدحام و خیل عظیم بازدید کنندهگان باشد.
وی با بیان اینکه خوزستان امسال قلب تپنده نمایشگاه است، افزود: این استقبال نشان دهنده برنامهریزی موفق استان در این رویداد بینالمللی است و این فرصتی ست که میتوان در ماههای آینده از آن با برنامه ریزی مناسب بهرهبرداری گردد.
در ادامه، او به اهمیت توسعه گردشگری دسترس پذیر و ایجاد زمینه دسترسی آسان برای معلولین و نابینایان در غرفه خوزستان اشاره کرد و گفت: این اقدام نشان دهنده توجه ویژه به نیازهای این گروه جامعه است و نشان میدهد که گردشگری مقوله مفرح برای همه افراد جامعه است.
او افزود: در این نمایشگاه احساس اتحاد میان اقوام مختلف مشهود بوده به ویژه با حضور اقوام استان با پوشش لباس های محلی و نواختن سازها و طنینانداز شدن آواز و موسیقیهای متنوعی محلی اشاره کرد.
طرفیانی گفت: در غرفه خوزستان، مطالعهای درباره معرفی مکانهای گردشگری شوش و شوشتر به سه زبان، عربی، فارسی و انگلیسی انجام شده است. این اقدام امکان معرفی مناسب این مناطق به گردشگران خارجی را فراهم میکند و میتواند در جذب گردشگران بینالمللی به استان کمک بزرگی نماید.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان نیز به اهمیت استفاده از رسانههای اجتماعی برای تبلیغات گردشگری خوزستان در کشورهای همسایه اشاره کرد. او تاکید کرد: استفاده از کانالها و صفحات معتبر در این رسانهها میتواند به جذب گردشگران خارجی و افزایش شهرت خوزستان در سطح بینالمللی کمک کند.