حدیث روز
متن حديث

جمعه، 30 شهریور 1403 Friday, 20 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1885 تعداد خبرهای امروز : 2 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

توافق‌های مهم در حوزه حفاظت از آثار‌ تاریخی؛ محوطه جوبجی در اولویت قرار دارد

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور تأکید کرد: توافق‌های مهم در حوزه حفاظت از آثار‌ تاریخی در پژوهشگاه میراث فرهنگی صورت گرفته که محوطه جوبجی در اولویت این توافق‌ها قرار دارد.

پ
پ

خط شهر، مصطفی ده پهلوان، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور طی بازدید از غرفه استان خوزستان، در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: توافقات مهمی را برای حفاظت از تابوت‌های جوبجی به دست آمده است و متن آن به پژوهشگاه رسیده است.

 

اولین مورد توافق مربوط به حوزه تابوت های جوبجی و نتایج کاوش‌های انجام شده در این محل توسط شورای فرهنگی مورد بررسی و نظارت‌های شدیدی قرار گرفته است.

 

ده پهلوان تأکید کرد: باید از سایر عرصه‌های جوبجی به شدت حفاظت شود. یکی از موضوعات مطرح شده در این بازدید، توسعه شبکه آبرسانی شهرستان رامهرمز بود. این موضوع اهمیت بسیاری در جنبه‌های معیشتی داشت. استاندار خوزستان و نماینده رییس جمهور پیگیری‌های لازم را انجام دادند تا مراحل علمی و قانونی مربوطه آغاز شود.

 

وی افزود : در حال حاضر، یک گروه متخصص در زمینه میراث فرهنگی در وزارتخانه روی این موضوع فعالیت می‌کنند و تمامی جوانب آن بررسی می‌شود.

 

وی افزود: پژوهشگاه میراث فرهنگی در زمینه‌های دیگر نیز فعالیت‌های مهمی انجام داده است. ساماندهی یافته‌های موزه هفت تپه، مسائل مرمتی و پژوهش‌های مربوط به استان و همچنین اجرای طرح‌های پژوهشی و چاپ کتاب به عنوان یکی از محورهای فعالیت‌های پژوهشگاه برجسته است.

 

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بیان کرد: نشست موزه سال خوزستان قرار است در شوشتر برگزار شود و پژوهشگاه مشارکت خواهد داشت. همچنین، یک همایش با عنوان “گردشگری جنگ” در حال برگزاری است که توسط گروه پژوهشگری جنگ میراث فرهنگی و گروه پژوهشگر دفاع مقدس برپا شده است.

 

ده پهلوان به طور جداگانه درباره بازدید از موزه‌ها و دستاوردهای میراث فرهنگی خوزستان صحبت کرد: خوزستان یکی از حوزه‌های بی‌نظیر گردشگری ایران است و می‌تواند تمام فصول سال را در یک فصل تجربه کند. ظرفیت‌های موجود در استان می‌توانند به درستی بهره‌برداری شوند. یکی از نکاتی که تا کنون به آن توجه نشده است، موضوع گردشگری باستان شناسی است که با فعال کردن کاوش‌ها در محوطه‌ها، می‌توان علاقه‌مندان به حوزه پژوهش در میراث فرهنگی را جذب کرد، به ویژه در بازدید از محوطه‌های چغازنبیل و هفت تپه.

شناسه : 1631 24 بهمن 1402 - 21:24 49 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.