حدیث روز
متن حديث

شنبه، 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1851 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
آخرین تلاش بانک پارسیان برای ندادن وام به مردم؛

کپی مدارکی را بیاور که نداری!

بانک پارسیان اهواز در حالی یکی از ۹ شرط اخذ تسهیلات خرید کالا برای مشتریان را "مستندات اموال منقول و غیر منقول ضامنین" عنوان میکند که در کنار این شرط، شروطی مثل گواهی کسر از حقوق متقاضی و ضامنین، چک حقوقی متقاضی و ضامنین، سند یا اجراه نامه ملکی و همچنین سفته نیز به چشم میخورد.

پ
پ

به گزارش خط شهر، در پی شکایت شهروندان از شرایط بسیار سخت و عجیب و غریب بانک پارسیان خوزستان(اهواز) برای دادن وام بانکی، با مسئولین این بانک تماسی جهت صحت سنجی این موضوع داشتیم.

پس از تماس با روابط عمومی این بانک و جویا شدن شرایط گرفتن وام (تسهیلات خرید کالا) از بانک پارسیان، این مقام مسئول هر ۹ مورد شرایط اخذ تسهیلات را تایید و این شرایط را تضمینی برای بازپرداخت وام عنوان کرد. 

این در حالی است که تاکید دولت همواره بر ساده کردن مسیر اخذ تسهیلات برای مردم بوده و این روند دقیقا در تضاد با سیاست های بالادستی است.

حال سوال این است که چه دستگاهی ناظر بر این عملکردهای سلیقه ای در بانک ها، به ویژه بانک های استان خوزستان است و یک جوان برای حل مشکلات بی شماری که بر سر راه زندگی اش وجود دارد، چگونه می تواند با این شرایط عجیب موفق به اخذ تسهیلات از چنین بانکی شود. 

گفتتی است طبق تحقیقات میدانی و شکایات مکرر شهروندان از روند دادن تسهیلات توسط بانک ها، حتی برای وام های ازدواج و فرزند آوری، مردم به شدت از بانک های استان خوزستان گلایه مند بوده و بعضا طی کردن این مراحل که می توان آن ها را به "هفت خان رستم" تشبیه کرد، برای برخی از مردم در عمل غیر ممکن است.

همچنین نکته دیگری که قابل توجه بوده و ورود دستگاه های نظارتی به این موضوع را میطلبد، بحث رفتارهای سلیقه ای بانک ها با ارباب رجوع بوده و این مساله خود می تواند شرایط ایجاد رانت را در بانک ها برای پیشبرد روند اموری که جزو وظایف ذاتی بانک ها در استان است را فراهم کند. 

برای موضوع ارائه مستندات اموال منقول و غیر منقول ضامنین به بانک نیز دو نکته مطرح میشود؛ یکی اینکه شاید فردی مایل به ارائه لیست اموالش به کسی نباشد و دوم اینکه تکلیف آن کسی که اموال خاصی به نامش نیست چیست؟ کپی مدارکی را بیاورد که ندارد؟! 

در پایان به ذکر مواردی که یکی از شعب بانک پارسیان اهواز برای اخذ تسهیلات خرید کالا اعلام کرده، اشاره میکنیم که یکی از آن ها مستندات اموال منقول و غیر منقول ضامنین است: 


(اصل و کپی) 

1.کپی پشت و روی کارت ملی متقاضی و ضامن

2.کپی تمام صفحات شناسنامه متقاضی و ضامن

3.گواهی کسر از حقوق یا جواز کسب متقاضی و ضامن با درج حقوق و ممهور به مهر شرکت

4.آخرین فیش حقوقی متقاضی و ضامن

5.پرینت از حساب حقوقی متقاضی و ضامن 3ماهه( آخرین واریزی حقوق قید شده باشد و ممهور به مهر شعبه)

6. چک حقوقی متقاضی و ضامن

7. اجاره‌نامه محل سکونت یا سند ملکی به همراه تایید کد پستی (متقاضی و ضامن)

8.سفته

9. مستندات اموال ضامنین (منقول و غیر منقول) (سند ملکی یا سند ماشین)

10. فاکتور

شناسه : 1451 08 دی 1402 - 14:05 776 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.