حدیث روز
متن حديث

پنج شنبه، 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1885 تعداد خبرهای امروز : 2 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

محصول سویا از سطح ۴۱ هکتار مزارع دزفول برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: محصول سویا از سطح ۴۱ هکتار از اراضی شهرستان دزفول برداشت و به اداره غله بازرگانی تحویل داده شد.

پ
پ

به گزارش خط شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، بهروز قمرزاده روز سه شنبه بیان کرد: در سال جاری محصول سویا از ارقام سالند و sk در دزفول کشت شده که به طور میانگین، از هر هکتار حدود ۲ تن محصول برداشت شد.

  وی افزود: کشت سویا موجب اصلاح خاک زراعی و پایداری تولید محصول کشت شده بعد از آن می‌شود. 

قمرزاده هدف از کشت سویا را تامین روغن و خوراک دام و طیور دانست و گفت: با توجه به اینکه گیاه سویا جزو خانواده بقولات است، در حاصلخیزی و بهبود ساختمان خاک، تناوب زراعی موثر است و بر میزان عملکرد محصول بعد از خود تأثیر به سزایی دارد. 

سالانه افزون بر ۲.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می‌شود. 

یک هزار تن کنجد در دزفول برداشت شد  مدیر جهاد کشاورزی دزفول همچنین گفت: بیش از یک هزار تن کنجد مقاوم به ریزش از زمین‌های کشاورزی شهرستان دزفول برداشت شد. 

وی افزود: سطح زیر کشت کنجد ناشکوفا که نوع مقاوم به ریزش محسوب می‌شود در پهنه‌ای به وسعت یک هزار و ۵۸ هکتار زمین زراعی دزفول اجرا شد. 

قمرزاده بیان کرد: متوسط برداشت کنجد از هر هکتار حدود یک تن است که این محصول به صورت مکانیزه و با استفاده از کمباین برداشت و روانه بازار شده است. 

وی افزود: قابلیت کاشت، داشت و برداشت به صورت کاملا مکانیزه از جمله ویژگی‌های این رقم کنجد است که مشکلات برداشت را کاملا برطرف کرده است. 

مدیر جهاد کشاورزی دزفول تصریح کرد: تولید دانه روغنی کنجد در دزفول و خوزستان با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی دارای شرایط مطلوب از نظر کیفی و کمی است. 


منبع خبر: ایرنا
شناسه : 1401 28 آذر 1402 - 11:38 121 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.