حدیث روز
متن حديث

جمعه، 30 شهریور 1403 Friday, 20 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1885 تعداد خبرهای امروز : 2 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

هشدار نارنجی تقویت سامانه بارشی در ارتفاعات خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی از اواخر امروز دوشنبه در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

پ
پ

به گزارش خط شهر هشدار نارنجی تقویت سامانه بارشی در ارتفاعات خوزستان  مدیرکل هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی از اواخر امروز دوشنبه در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

  باتوجه به ورود سامانه بارشی از اواخر امروز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۶ و فعالیت آن تا اواسط سه شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۷ ، رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندباد لحظه ای، احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق پیش بینی می‌شود.  این شرایط در مناطقی از شمال دزفول، اندیمشک، اندیکا، لالی، مسجد سلیمان بویژه ارتفاعات شمالی استان خواهد بود. 

احتمال لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفر‌های بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، باال آمدن سطح آب رودخانه‌ها واحتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی وجاری شدن سیلاب‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، شکستن درختان وجود دارد. 

توصیه می شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش بادشدید و صاعقه بکار گرفته شود. پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، لایروبی کانال‌ها و آبروها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیلها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی به کار گرفته شود.

شناسه : 1247 06 آذر 1402 - 18:11 181 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.