حدیث روز
متن حديث

پنج شنبه، 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1885 تعداد خبرهای امروز : 2 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×

سه بنای تاریخی بهبهان برای احیا و بهره‌برداری به مزایده گذاشته می‌شود

سرپرست اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان از واگذاری سه بنای تاریخی این شهرستان به بخش خصوصی در نخستین مزایده استانی صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور خبر داد.

پ
پ

به‌گزارش خط شهر و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی حداد روز یکشنبه افزود: نخستین مزایده استانی صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناهای تاریخی باهدف احیای این آثار و مجموعه‌ها و همچنین به‌منظور بهره‌مندی سرمایه‌گذاران محلی با حضور مدیرعامل این صندوق در کشور و اعضای حقوقی آن برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: باتوجه به هماهنگی به‌عمل‌آمده، پرونده‌های احیاءِ سه مجموعه تاریخی از جمله "قلعه‌مدرسه خیرآباد" به‌عنوان موزه مردم‌شناسی و واحد اقامتی، خانه تاریخی "محسنی" به‌عنوان مجموعه اقامتی و پذیرایی و "خانه اخوان" به‌عنوان موزه صنایع‌دستی، مرکز هنرهای تجسمی و واحد پذیرایی و اقامتی به بخش خصوصی واگذار می‌شوند. 

حداد یادآور شد: مجموعه گردشگری آب‌درمانی "گراب" نیز با همکاری نماینده شهرستان در مجلس و نیز فرمانداری و امور حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، سنددار شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی و سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری است.

  وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری مزایده‌های استانی صندوق احیاء که برای نخستین بار از استان اصفهان آغازشده، تلاش به‌منظور احیای این مجموعه‌های تاریخی و حضور فعالان و سرمایه‌گذاران بومی هر استان در این مجموعه‌ها است تا از این راه بتوان به توسعه پایدار جوامع محلی یاری‌رسانی کرد.

  شهرستان بهبهان در جنوب شرقی استان خوزستان با داشتن قدمت و سابقه‌ تاریخی و تمدنی شش هزار ساله، یکی از مناطق مهم شکل‌گیری و تکمیل تمدن این سرزمین کهن به شمار می‌رود.

  این شهرستان با دارا بودن ۱۰۴ اثر ملی و شهر تاریخی ارجان که خود شامل چند دوره‌ی تاریخی بوده و سه منطقه‌ نمونه‌ گردشگری یکی از قطب‌های تاریخی و گردشگری استان خوزستان است. 

بهبهان علاوه بر دارا بودن تاریخی کهن و دیرینه، از لحاظ مذهبی هم جایگاه ویژه‌ای دارد. یکی از دلایل اهمیت این شهر از لحاظ مذهبی را می‌توان وجود قدمگاه حضرت امام رضا (ع) در این شهر دانست. 


منبع خبر: ایرنا
شناسه : 1243 06 آذر 1402 - 11:28 131 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.