حدیث روز
متن حديث

پنج شنبه، 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1885 تعداد خبرهای امروز : 2 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
دبیر فدراسیون آمادگی جسمانی:

۵۱ درصد مردم فقر حرکتی کامل دارند/ برگزاری رویدادهای ورزشی بهترین روش برای توسعه ورزش

دبیر فدراسیون آمادگی جسمانی با بیان این که طبق آخرین آمار ۴۹ درصد مردم ورزش می کنند اما کیفیت فعالیت آن ها مشخص نیست، گفت: همچنین ۵۱ درصد مردم فقر حرکتی کامل دارند.

پ
پ

مظفر علی‌شائی روزگذشته ۲۶ آبان ماه در نشست خبری پیرامون برگزاری رقابت های فانکشنال فیتنس کشور در اهواز، اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت و استعدادی که فانکشنال فیتنس دارد، امیدوارم بتواند در خوزستان فعالیت داشته باشد. این رشته می تواند به عنوان زیربنای تمام رشته های ورزشی آمادگی جسمانی باشد. 

باید ورزش در میان مردم نهادینه شود 

به گزارش خط شهر، وی ادامه داد: یک سال و سه ماه از عمر فدراسیون آمادگی جسمانی می گذرد.

این رشته باتوجه به ضرورتی که در جامعه وجود داشت مقرر شد در قالب فدراسیونی مستقل از فدراسیون همگانی فعالیت کند. آمادگی جسمانی در ۲۷ رشته فعالیت دارد و هر کدام می تواند گروهی از مردم را به فعالیت بدنی وادار کند تا در نهایت بتوانیم ورزش را در بین مردم نهادینه کنیم. 

  ۵۱ درصد مردم فقر حرکتی کامل دارند

  دبیر فدراسیون آمادگی جسمانی گفت: آمارهای نسبی نشان می دهند وضعیت بدنی در حوزه ورزش و فعالیت های بدنی خیلی خوب نیست. طبق آخرین آمار ۴۹ درصد مردم ورزش می کنند اما کیفیت فعالیت آن ها مشخص نیست. ضمن این که ۵۱ درصد مردم فقر حرکتی کامل دارند. همچنین ۸۲ درصد مردم دچار بیماری زمینه ای هستند. 

برگزاری رویدادهای ورزشی بهترین روش برای توسعه ورزش 

وی افزود: ورزش نکردن نیز باعث تشدید بیماری های زمینه ای می شود و وظیفه حاکمیتی هم توسعه ورزش است. در این راستا چندین روش نیز به عنوان راهبرد هدف گذاری جهت توسعه ورزش تعیین شده که بهترین روش ایجاد رویدادهای ورزشی است. یعنی از دل برگزاری رویدادها به درک ورزشی برسیم. 

۲ راهبرد فدراسیون آمادگی جسمانی

  علی شائی عنوان کرد: فدراسیون آمادگی جسمانی نیز دو راهبرد اصلی دارد که یکی در حوزه ارتقا دانش و سطح آگاهی مردم نسبت به فعالیت های بدنی و دانش ورزشی و دومین راهبرد هم انجام رویدادهای ورزشی است. ضمن این که راهبرد پشتیبان نیز تربیت نیروی انسانی است که همه در حال طی این مسیر هستیم تا رو به جلو حرکت کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه ارتقای سطح دانش نیز رسانه ها تاثیر دارند.

همچنین به زودی انیمیشن هایی هم در راستای ورزش کردن مردم و چگونگی پرداختن آن ها به فعالیت ورزشی آماده می شود. 

دبیر فدراسیون آمادگی جسمانی گفت: برگزاری رویدادها در مراکز استان ها و به طبع در شهرستان ها از راهبردهای اصلی فدراسیون آمادگی جسمانی است تا بتوانیم جوان و نوجوان را جذب ورزش کنیم.  اهمیت جنبه اجتماعی - ورزشی - تربیتی یک رویداد ورزشی  وی خاطر نشان کرد: جنبه اجتماعی - ورزشی - تربیتی یک رویداد ورزشی برای ما اهمیت دارد تا به سطحی برسیم که جامعه ای که تحرک آن نزدیک به ۵۰ درصد است را به حدود ۸۰ درصد به کل کیفی برسانیم.

  علی شائی عنوان کرد: از دیگر اهداف فدراسیون نیز توجه به آمادگی جسمانی اقشار خاص یعنی افرادی که محدودیت حرکتی دارند، است و برای این قشر، مربیان خاص تربیت می شود. 

بانوان در اولویت فدراسیون آمادگی جسمانی

  وی با بیان این که ما به سمت جبران آمادگی جسمانی از طریق تولید محتوا هستیم، گفت: در بخش بانوان این مهم در حال انجام است و با بخش معاونت وزارت ورزش و بانوان هم کار هماهنگ شده است تا انشاءالله بحث ارتقا دانش اتفاق بیفتد و همزمان با توسعه مهارت، توسعه آمادگی جسمانی هم رقم بخورد. 


منبع خبر: ایسنا
شناسه : 1188 27 آبان 1402 - 09:04 113 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.