حدیث روز
متن حديث

جمعه، 27 مهر 1403 Friday, 18 October 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1904 تعداد خبرهای امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
در نشست انجمن کتابخانه های استان:

استاندار خوزستان بر برپایی نمایشگاه فصلی کتاب در استان تاکید کرد

استاندار خوزستان گفت: با توجه به ظرفیتی که در خوزستان و عراق وجود دارد در تقویم کشور می‌توانیم تاریخی برای برگزاری نمایشگاه فصلی کتاب در خوزستان نیز داشته باشیم که این امر هم از جهت درآمد و هم از جهت تشویق و رشد کتابخوانی موثر خواهد بود.

پ
پ

به گزارش خط شهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان،  علی‌ اکبر حسینی‌ محراب، استاندار خوزستان روز شنبه ٢٠آبان ماه در نشست انجمن کتابخانه‌ های استان خوزستان با تاکید بر اینکه باید به مسئله کتابخوانی به صورت واقعی، عینی و عملی با توجه به نیاز جامعه بپردازیم، اظهار داشت: باید شوق وانگیزه لازم برای کتاب‌خواندن ایجاد شود. 

استاندار خوزستان با اشاره به ورود تکنولوژی و دوری نوجوانان از کتابخوانی عنوان داشت: نسل جوان امروزی با گوشی همراه از کتابخوانی دور شده است، برای ترویج کتابخوانی‌ باید انگیزه کتابخوانی را در گوشی همراه ترویج دهیم تا به نسل امروزی ایده بدهیم تاخودشان پویش‌ ها و کمپین ‌هایی را در این خصوص راه‌اندازی کنند و به جای موسیقی‌ هایی که بر روی روح و روان آن ‌ها تاثیر نامطلوب می‌گذارد، کتاب صوتی گوش دهند. در واقع با این رویکرد فضای تهدید در خانواده‌ ها را به فرصت تبدیل کنیم.

  وی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه و لزوم بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در این زمینه تاکید کرد و گفت : با توجه به وضعیت گرایش جوانان به فضای‌مجازی از تجربه سایر کشورها، سایت‌ها، پایگاه ‌ها و… برای ترویج کتابخوانی نیز می‌توانیم استفاده، برنامه ‌ریزی و سیاست‌ گذاری کنیم. 

حسینی محراب با اشاره به نقش موثر والدین درکتابخوانی فرزندان بیان داشت: در خانواده‌هایی که بیشتراهل مطالعه هستند فرزندان کتابخوان ‌تر بار می‌آیند واین اجتناب‌ ناپذیر است در نتیجه خانواده مهم‌ ترین عامل ترویج فرهنگ مطالعه بین نسل جوان است. 

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سایراستان ها پیشنهاد کرد: با توجه به ظرفیتی که درخوزستان و عراق وجود دارد، در تقویم کشور می‌توانیم تاریخی برای برگزاری نمایشگاه فصلی کتاب در خوزستان نیز داشته باشیم که این امر هم از جهت درآمد و هم از جهت تشویق و رشد کتابخوانی موثر خواهد بود.

  استاندار خوزستان تصریح کرد: میز هدیه کتاب در مساجد راه اندازی شود تا افراد کتاب هایی با موضوعات مختلف را که خوانده اند در اختیار سایرین قرار دهند. 

حسینی محراب با اشاره به اینکه فرهنگ هدیه کتاب های نفیس، تاثیر گذار و دوره های کتاب از جامعه رخت بربسته اند و باید مجدد راه اندازی شود، ابراز داشت: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ایجاد شود و مادران نقش اساسی در این زمینه دارند.

   وی با بیان اینکه عشایر استان خوزستان بسیار فرهیخته اند، گفت: بسیاری از شهرهای خوزستان عشایرند و نیازمند تغذیه روحی « کتاب» هستند؛ هرکاری که در این زمینه لازم است انجام دهید و ما نیز کمک خواهیم کرد. 


منبع خبر: استانداری خوزستان
شناسه : 1150 21 آبان 1402 - 11:36 142 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.