حدیث روز
متن حديث

شنبه، 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July 2024 ساعت آمار کلی سايت
تعداد کل نوشته ها : 1852 تعداد خبرهای امروز : 1 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0
×
استاندار خوزستان؛

شناسایی سرمایه‌ها و ایجاد ارتباط با سایر کشورها ضرورت دارد

استاندار خوزستان بر ضرورت کاهش هزینه‌های نمایشگاهی تاکید کرد و گفت: شناسایی سرمایه‌ها، اهداف و سپس ایجاد ارتباط با سایر کشورها گام‌های اساسی در صادرات و در دست گرفتن بازارهای منطقه است.

پ
پ

به گزارش خط شهر، علی اکبر حسینی محراب، امروز شنبه _ششم آبان ماه_ در نشست با رایزنان تجاری و اقتصادی خوزستان در کشورهای ترکیه، عمان و روسیه اظهار کرد: اتاق بازرگانی گام‌های بسیار خوبی را در زمینه‌های مختلف از جمله تولید امنیت همراه با صادرات، بازرگانی و برقراری ارتباط با سایر کشورها برای استان برداشته است. 

وی افزود: نمونه همه پتانسیل‌های موجود کشور به وفور در خوزستان یافت می‌شود به طوری که در طول سالیان بخش‌های مختلف نفت، پتروشیمی، نیشکر، فولاد، خدمات مهندسی، دانش بنیان‌ها و رشد علمی با دانشگاه‌های استان به همت اساتید برجسته و فرهیخته به عمق استراتژیک استان برای تولید فکر و دانش تبدیل شده‌اند. 

استاندار خوزستان ضمن ابراز خرسندی از وضعیت صادراتی ایجاد شده توسط رایزنان بازرگانی خاطرنشان کرد: شناسایی سرمایه‌ها، اهداف و سپس ایجاد ارتباط با سایر کشورها گام‌های اساسی در صادرات و در دست گرفتن بازارهای منطقه است.

  وی با اشاره به بوم خوزستان و نزدیکی فرهنگی با کشورهای حوزه خلیج فارس عنوان داشت: خوزستانی‌ها می‌توانند با همزبانان خود در کشورهای عربی ارتباط برقرار کنند و نیازی به یادگیری زبان ندارند؛ ادبیات قوی که در خوزستان وجود دارد می‌تواند پشتوانه ارزشمندی برای استان باشد.

  حسینی محراب خطاب به رایزنان تجاری و اقتصادی حاضر در جلسه افزود: شما باید تجار را به شبکه‌های توزیع و شرکت‌هایی که فعالیت‌های واقعی در صحنه آن کشور انجام می‌دهند؛ متصل کنید از سوی دیگر تجربیات آنان را به منظور ایجاد کار مشترک با سایر کشورها شناسایی کنید. 

وی ادامه داد: افزون بر کار بازرگانی نیازمند دریافت و بهره برداری از تجربیات و فناوری‌های جدید در زیرساخت‌های استان هستیم.  استاندار خوزستان تصریح کرد: امور را باید به گونه‌ای پیش ببریم که بتوانیم از ابزار مالی جدید بهره ببریم و با پشتوانه هوش و استعدادهای درخشان جوانانمان در این بخش فعالیت‌های ارزنده‌ای داشته باشیم. 

وی بر معرفی تکنولوژی‌های جدید در صنایع بزرگ از سوی رایزنان و استفاده از آنها در صنعت، آبزی پروری، نیشکر، بازرگانی و … تاکید کرد و ابراز داشت: اگر ابزاری که سایر کشورها در صنایع و کشاورزی از آن بهره می‌برند به ما معرفی شود، قدرت بیشتری در افزایش تولید محصولات کشاورزی به ویژه نیشکر خواهیم یافت. 

حسینی محراب با اشاره به قدرت ترانزیتی کشور گفت: قدرت ترانزیت کشور یک امکان بالقوه برای استان به شمار می‌آید، قرارگیری ما در این منطقه امکانی را فراهم می‌کند که کار سرمایه گذاری مشترک با کشورهای خارجی داشته باشیم و به بازارهای آسیای میانه، قفقاز، شبه قاره، افغانستان، پاکستان و هند عرضه کنیم. 

وی اضافه کرد: حضور دلالان در کشورهای هدف قدرت ریسک را از بازرگانان ما می‌گیرد بر همین اساس شناخت این دلالان مهم است تا از متضرر شدن تجارمان جلوگیری کنیم.  استاندار خوزستان بر ضرورت کاهش هزینه‌های نمایشگاهی تاکید کرد و گفت: رایزنان زمینه کاهش هزینه‌های حضور تاجران و بازرگانان استان در نمایشگاه‌های کشور مقصد و کاهش هزینه حمل و نقل کالا را برنامه‌ریزی کنند. 

وی تصریح کرد: مسیرهای قانونی برای ثروتمند شدن در کشورها را به ما معرفی کنید؛ مسیرهای ساده در گمرک و قوانینی که می‌تواند تسهیل کننده ترخیص کالا باشد برای تجار تشریح شود. 

حسینی محراب افزود: قوانین سرمایه گذاری جدید در کشورها اطلاع رسانی شود زیرا این امر فرصت سرمایه گذاری جدید را برای تجار ایجاد خواهد کرد.  وی ادامه داد: مشکلات حقوقی تجار در کشورها حامی ندارد، باید فضایی برای برطرف کردن مشکلات حقوقی تجار قرار داده شود تا دچار ضرر نشوند. 

استاندار خوزستان گفت: چگونگی حضور بازرگانان و تجار در مناقصه‌ها و مزایدات برگزار شده از سوی سایر کشورها توسط رایزنان هدایت شود تا بازرگانان ما سود ببرند. 

حسینی محراب خاطرنشان کرد: شرکت‌های معتبر و معتمدی که در سایر کشورها وجود دارند به بازرگانان ما معرفی شوند؛ همچنین مزیت‌های مناسب برای سرمایه گذاری یا سرمایه مشترک با تجار سایر کشورها نیز توسط رایزنان صورت گیرد. 

وی بر اهمیت داشتن بازار ثابت در حوزه صادرات محصولات کشاورزی استان اشاره کرد و توضیح داد: چشم‌انداز تولید محصولات کشاورزی خوزستان به میزان ۲۰ میلیون تن در سال است که بخش زیادی از آن برای صادرات هدف‌گذاری شده که اگر بازار ثابت و قوی برای آن باشد حتماً در رشد اقتصادی استان تأثیرگذار خواهد بود. 

استاندار خوزستان در پایان با تاکید بر راه اندازی صنایع پایین دستی با استفاده از تکنولوژی‌های جدید گفت: استان خوزستان به عنوان مینیاتور ایران نیازمند ساختن و سرمایه گذاری است تا بتوانیم نیاز استان را برطرف کنیم. 


منبع خبر: ایمنا خوزستان
شناسه : 1035 06 آبان 1402 - 21:21 227 بازدید ارسال توسط : خط شهر

ثبت دیدگاه

تا کنون دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است. شما اولین دیدگاه را ارسال نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.